Félreértett fogyasztók, átláthatatlan és lassú rendszerek, túlzott ragaszkodás? Csak néhány azon hibák közül, amelyekkel cikkünk első részében bővebben is foglalkoztunk. Amelyeket a startupok rögtön a kezdetekkor elkövetnek, ezzel jelentős gátat szabva a lehetőségeiknek. Ezúttal újabb gyakori, de könnyedén elkerülhető hibákat gyűjtöttünk össze. Ugye Te egyikbe sem sétálsz bele?
Cikkünk első részében már említettük, hogy a túlzottan merev ragaszkodás a cégalapítás előtt megálmodott termékhez vagy szolgáltatáshoz igen gyakori hiba. Természetesen ugyanez igaz a munkafolyamatokra és az ezekhez használt eszközökre. Sok startup nem mer a legújabb technológiákhoz nyúlni, inkább a már bevált, de szép lassan elavuló módszerekkel dolgozik. Ez könnyedén a hatékonyság rovására mehet, pedig ennek kimaxolása a versenyben maradás és előrelépés egyik kulcsa lehet.
Billingo tipp: egy program segítségével például rengeteg időt és energiát spórolhatsz meg az olyan időrabló feladatokon, mint a számlázás. És még csak nagy kiadásokra sem kell gondolni. Mutatjuk is, hogyan »
Számos startup nemcsak az új technológiák bevezetésével, hanem a komolyabb befektetésekkel is igen óvatos. Ez önmagában még nem lenne hiba, viszont előbb-utóbb eljön az a pillanat, amikor nem halogathatod tovább a komolyabb fejlesztéseket, ha növekedni szeretnél.
Sokan például abba buknak bele, hogy erőn felül, egyedül próbálnak megbirkózni a fejlődéssel járó többletmunkával ahelyett, hogy új kollégát vennének fel. De az imént említett technológiai fejlesztések is megkövetelhetnek extra anyagi ráfordításokat és új eszközöket. Ezek hiányában értelemszerűen csökken a hatékonyság és akár az is előfordulhat, hogy a cég nem tudja megfelelő minőségben kiszolgálni vásárlóit, akik elfordulnak tőle.
A változásmenedzsment a nagyobb cégeknek is óriási kihívást jelent, hát még az induló vállalkozások számára! Óriási hiba lenne azt gondolni, hogy csak azért, mert egy startup, könnyedén alkalmazkodik a fejlődés során megváltozó körülményekhez és követelményekhez.
Pedig pont, hogy ezek az igazán drasztikus változások. Hiszen ebben a szakaszban kell jelentősen átalakítani például a szervezeti struktúrát, a termelési rendszereket, a beszerzési folyamatokat, a termékportfóliót. És sok egyebet. Ez pedig komoly tervezés és konkrét célok megfogalmazása nélkül kudarcra ítélheti a legjobb ötletet és a leglelkesebb vállalkozót is.
Amint felveszed az első munkatársakat, vállalkozóból hirtelen vezetővé is kell válnod. A kollégák motiválásán és vezetésén kívül azonban sok startup nem fordít elég figyelmet arra, hogy a feladatokat, felelősségeket és jogosultságokat pontosan letisztázza. Ennek hiánya konfliktusokhoz vezethet és a hatékonyságot is erősen csökkenti.
Az egyértelmű és jól működő szervezeti hierarchia kiépítésén kívül nem szabad megfeledkezni a „csapatkémiáról” sem. Hogy a munkatársak miként viszonyulnak egymáshoz, hogyan tudnak együtt dolgozni. Hogy alapvetően milyen hangulatot teremtenek, szintén kulcsfontosságú.
Lehet akármennyire zseniális ötlet a terméked vagy szolgáltatásod mögött, ha a vásárlók egyszerűen nem hallanak róla. Tény, hogy még a legjobb, legforradalmibb áru sem adja el önmagát. Ennek ellenére igen gyakori hiba, hogy a marketingre és az értékesítési folyamatokra nem szívesen költenek a startupok.
Cikkünk első részében 5 további olyan gyakori hibát mutattunk be, amelyekkel a startupok maguk alatt vágják a fát. Nézd meg őket most a Billingo blogban »
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...