Vállalkozóként az a legjobb, ha az okostelefonod a cégedre optimalizáltan működik. A munka-magánélet egyensúlyát tiszteletben tartva érdemes a legfontosabb, vállalkozásokat támogató applikációkat letöltened, mert ezzel munkaórák és -díjak tömkelegét spórolhatod meg, és mindig up-to-date lehetsz a saját ügyviteledben. A te 16+1 listád mutat egyezőségeket a miénkkel? Nézd meg!
A mobilra letölthető appok dinamikussá teszik a vállalkozói életed, nonstop rendelkezésedre tudnak állni. Rajtuk keresztül te is eredményesen, szinte azonnal intézkezdhetsz, amint egy probléma felmerül. Ha nem jól csinálod, akkor a magánéleted kárára lehet, de ha ügyesen menedzseled a folyamatot, még a stresszt is csökkentheted az életedben.
Gondolj bele: ha egy szigetkör közben felhív egy kollégád, hogy csak egy aláírásra van szüksége tőled, a kérésnek akár menet közben is eleget tehetsz, és nem kell hazáig azon stresszelned, mikor érsz már a gép elé.
A mobilra letölthető alkalmazások előnye, hogy a hatékonyságot és a termelékenységet is növelik, hiszen akár egy dugóban ülve is intézkedhetsz munkakörtől függően. Növelhetik vagy épp generálhatják a bevételeid - és mutatjuk, mi mindenre jók még.
Az első és legfontosabb, hogy vállalkozóként tisztában legyél az appok sajátosságaival, főleg a biztonságra figyelj. A kiválasztott alkalmazások felhasználási szabályzatát értened kell, hogy később ne érjenek meglepetések. Ingyenes változat esetén a védelem sajnos sokszor hagy kívánnivalót maga után, pedig annak elsődlegesnek kell lennie, ezt tartsd szem előtt.
Sokszor fordul elő, hogy az ingyenes verziók letöltésével a cég meg sem felelne a GDPR irányelveinek: érdemes inkább megfontolni a fizetős verzió megvásárlását, mint a Free gombra kattintani. Ez különösen igaz az e-mail szolgáltatók és felhő tárhelyek esetében.
Különféle iparágakhoz más és más app-bázis szükséges, de vannak általános irányelvek, amelyek alapján ki tudod választani az alapokat.
Mindennek az alapja. Ha irodában dolgoztok, a hangzavar elkerüléséért és az írásos kommunikáció előnyeiért érdemes egy közös kommunikációs platformot használnotok, vagyis chat-eljetek. Ha home office-t vagy hibrid munkarendet alkalmaz a cég, akkor pláne előnyös, hogy munkaidőben, otthona melegében is azonnal utolérd a munkavállalód, a munkatársad vagy épp a főnököd. Javasoljuk, hogy ne a közösségi média chat felületeit használjátok, ott van például a közkedvelt Slack, vagy az anyagilag elérhetőbb Google chat, amely könnyen letölthető asztali gépre és telefonra is, és projektalapú munkacsoportokat is létrehozhattok benne.
E-mail-ezésnél is benyomjuk az “alarm” gombot, a szakemberek tanácsát megfogadva válts fizetősre például a Google Workspace keretén belül is. Az adminisztrációs felületen megadható adatoknál a régiót érdemes Európára állítani, hogy az adatközponton is érvényesüljenek a szigorú adatbiztonsági követelmények. Ha nem bíznád ezt a véletlenre, a ProtonMail e-mail szolgáltatásában nem fogsz csalódni, kliensoldali titkosításával szenzitív adatokat is küldhetsz elektronikusan, de VPN és tárhely szolgáltatást is biztosítanak.
Egy jó meetinghez nem árt egy videóbeszélgetést támogató alkalmazást tudni a telefonodon, a populáris Google Meet előnye például, hogy ingyenesen is tökéletesen használható, a Zoom-on pedig még rögzítési lehetőség is van - ám az ingyenes oldal 45 perc használat után kikapcsolhat. Az idők során nemesedett a platform, az adatbiztonság stabilnak tekintett a szakértői vélemények alapján.
Érd el bárhol, bárhonnan az adatokat! A felhő alapú adattárolás ehhez a legkézenfekvőbb, ahonnan a fájlok könnyen tovább oszthatók vagy szinkronizálhatók. A fájlhoz tartozó link birtokában bárki elérheti a megosztott képeket, videókat, file-okat.
A legkézenfekvőbb a Google Workspace vagy a Microsoft One Drive szolgáltatása lehet, ezekből ingyenes basic és fizetős verziót is választhatsz ingyenes próbaidőszakkal. A Dropbox is tudja ezeket a funkciókat, és a szokásoshoz képest rengeteg extrát kínál az ingyenes csomagjában is. Havi nagyjából 3000 forintért már egy nagyon jó konstrukció érhető el, az asztali gépen elérhető Dropbox business-ben például e-aláírást is intézhetsz, de ez tényleg csak a koktélcseresznye a habos tortán.
Jegyzetelj, vezess naptárat, legyen egyszerűen átlátható az ügyviteled! Az Evernote például egy neked való jegyzetkezelő app, ami Android és iOS operációs rendszerre is letölthető. Lementheted, titkosíthatod és címkézheted a jegyzeteid, és hanganyagot is tölthetsz fel, ha épp az említett szigetkör közben nincs lehetőséged pötyögni.
A Minup egy új szereplő az időpontfoglaló rendszerek piacán, és tökéletes megoldás azoknak az egyéni vállalkozóknak és kisvállalkozásoknak, akik egy egyszerű és megbízható időpontfoglalót keresnek.
A Minup pont annyit tud, amennyit egy időpontfoglalónak kell. Pár perc alatt létrehozhatsz egy saját foglaló oldalt, aminek a linkjét elküldheted az ügyfeleidnek, vagy akár néhány kattintással a honlapodba is beágyazhatod.
Van benne digitális naptár, ahova automatikusan bekerülnek a lefoglalt időpontok, de akár kézzel is felvehetsz időpontokat, ha telefonon vagy e-mailben foglalnak hozzád.
A rendszer küld automatikus emlékeztetőt, aminek a szövegét testre is szabhatod, hogy ne csak egy sablon e-mailt kapjanak a vendégeid.
Beállíthatod, hogy automatikusan vagy manuálisan történjen az időpontok jóváhagyása, hogy biztosan ne érjenek meglepetések.
Összekötheted a Google naptáraddal, hogy az események oda-vissza szinkronizálódjanak, és minden időpontot egy helyen láthass.
Végül, de nem utolsó sorban hozzáadhatsz tetszőleges kérdéseket a foglalási folyamatodhoz, hogy a találkozó előtt plusz infókat tudj gyűjteni az ügyfeleidről.
Kell ennél több?
Próbáld ki a Minupot és meglátod
Az ügyvitel
A jegyzetek tökéletes támpontok lehetnek a projektek vezetéséhez, ebben három profi eszközt szeretünk, amelyek a feladatok átlátásában segítenek a teljes csapatodnak. A Trellót a legegyszerűbb használni, emellett széleskörű alkalmazásnak tekinthető, az ingyenes verziójával is megválthatjátok a világot.
Az Asana egy kicsit többet tud, a nyilvántartás és az ügyintézés a legátláthatóbb itt bárki számára. A Jira az Asanához hasonlóan az Atlassian gyermeke, ám sokkal összetettebb management platform, és ez az árán is meglátszik. Azoknak ajánljuk, akik nagy létszámú csapattal dolgoznak, a nagy cégek legjobb barátja lesz.
Ha a HR oldalt erősíted, és mondjuk se a munkahelyen, sem home office esetén nincs kapacitásod a kollégák teljesítményét ellenőrizni, vagy a feladatokkal töltött idejüket számon tartani, akkor időnyilvántartót érdemes letölteni a telefonodra. A legtöbb, mint a Toggl vagy a Clockify összekapcsolható a projekt management felületekkel, így az adatok alapján ki tudod kalkulálni, egyes feladatokra mennyi időt érdemes szánni: a lógós kollégáknak is meg tudod mutatni, mikor kellene többet foglalkozni a munkával, vagy melyik projekt érdemel kevesebb figyelmet.
Ha teljesen profi akarsz lenni, szöveg-, videó- és képszerkesztőt is letölthetsz, erre egy építőiparban tevékenykedő szakembernek vagy egy marketingesnek is ugyanúgy szüksége lehet. Mindig jó, ha van nálad egy PDF olvasó, egy reminder app vagy egy extra állománytitkosító program.
A lehetőségek tárháza végtelen, sőt a Google felületén például rengeteg mindent találsz egy helyen, és intézheted a vállalkozásod fontos mozzanatait gyorsan és egyszerűen akár ott is. Az adataid biztonságáért sokkal nagyobb faktorral felel a rendszer fizetős verziója az ingyenesnél, nem győzzük hangsúlyozni, hogy ezt vedd számításba. Online számlázó programként a Billingo is egy olyan felület, ahol a számlázással kapcsolatban minden fontos ügyintézést egyetlen helyen végezhetsz el. Nem hiszed? Járj utána!
Hogy a fizetés könnyen menjen, a PayPal, a Revolut vagy a Google Pay alkalmazásokat töltsd le a telefonodra, esetleg az NFC technológiát is kihasználva lehet a mobilod a bankkártyád, és fizethetsz egyből a bankodon keresztül.
Hogy néz ki a gyakorlatban a telefonos Billingózás? Számlázásra is szükséged lehet, mondjuk elromlik a számítógéped, de épp egy ügyfélnek állítanál ki számlát. A Billingo mobilappon keresztül ezt perceken belül megteheted, a felületünkön ráadásul egy tárgyalás közepén is ellenőrizheted partnered adatait a Partnerfigyelővel vagy a Céginfóval, vagy küldhetsz nekik árajánlatot rajtunk keresztül. Mindent gyorsan és ügyesen intézhetsz a tenyeredben tartott készülékeden, amit a Billingo kínál.
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...