4 lépés, hogyan növeld az eladást és hatékonyabbá tedd céged marketingjét

Vállalkozásfejlesztés 2020.03.21. - 2 p. olvasás

Szeretnéd növelni céged bevételeit? Még több vásárlót szerezni? Ehhez elengedhetetlen egy kiváló egy sales és marketing csapat közös célokkal és egymás támogatásával. De miért nem valósul ez meg sok esetben a gyakorlatban?

Hatékonyságnövelési tippek vállalkozóknak
Talán Te is tapasztaltad már a saját cégednél, hogy van egyfajta láthatatlan ellentét a sales és a marketing csapat között.

A marketing szakemberek készítenek egy tervet, leadet generálnak és van, hogy úgy érzik, hogy a sales csapat mintha ellenük dolgozna. Igaz ez fordítva is, amikor a sales-es gondolja úgy, hogy nem kap hathatós támogatást a marketing csapattól. 

Márpedig a sikeres eladáshoz, szükség van a sales és a marketing közös munkájára. Ahhoz, hogy egy valódi pénzgeneráló gépezetet alakíts ki, elengedhetetlen a közös cél és a közös munka.

Mit tehetsz cégvezetőként?

Állítsd egy oldalra a sales és marketing csapatot!

Sok sales és marketing probléma a nem megfelelő kommunikáció miatt alakul ki. A sales vár valamit a marketingtől, míg a marketingnek egy elképzelése van csak arról, hogy vajon a sales mit szeretne. Mindez oda vezet, hogy a sales nem használja a marketingesek leadjeit és fordítva, a marketingesek nem veszi figyelembe a sales-esek igényeit. Mindez pedig számos konfliktushoz vezet. 

És itt jön a képbe a cégvezető. Fontos mielőbb tisztázni a félreértéseket. Leülni mindkét csapattal és átbeszélni, mire van szükségük.

Közös célok, kölcsönös támogatás

Elengedhetetlen az is, hogy a marketing és a sales csapatnak közös céljai legyenek és kölcsönösen tudják segíteni egymást. Például nem elég, hogy a marketing nagy keresletet teremt, a sales-nek le kell tudnia kezelni azt, hisz csak így tudják biztosítani az ügyfélélményt. Mindkét csapatnál fontos, hogy elérhető és menedzselhető célokat tűzzenek ki. 

A kulcs, a megértés

A cégeknél nagyon gyakori probléma, hogy a sales és a marketing csapat nem tudja pontosan, kinek, mi a szerepe. Azzal tisztában vannak, hogy a marketing felelős a brandépítésért és a célközönség eléréséért. De nem látnak bele pontosan, hogy ki, mivel foglalkozik. Hogyan szerzik az információkat? Mi alapján hoznak meg bizonyos döntéseket? Hogyan szegmentálják a célközönséget? Ugyanez fordítva is igaz. A marketing csapat számára olykor rejtély, hogy milyen stratégia szerint történnek a telefonos vagy e-mail megkeresések, az utánkövetések.  

Ezért kiváló megoldás lehet, ha a csapatok egy-egy tagja a másik csapattal tölt el néhány órát vagy napot, hogy jobban belelásson a munkafolyamatokba. Így sokkal könnyebb lesz az együttműködés és egymás megértése.

A jó kommunikáció a jó kapcsolatok kulcsa. Nincs különbség ebben a sales és marketing csapat között sem. Nagyon fontos, hogy közösen dolgozzanak, közösen gondolkozzanak. Ez nem mindennapos munkát jelent feltétlenül, de egy folyamatos kapcsolatot és nyitottságot egymás irányába. Még akkor is, ha esetleg nem egy épületben, vagy akár az ország különböző részein dolgoznak.

Biztosítsd az adatok zavartalan áramlását!

Hogy hatékony legyen a közös munka, szükség van a jó CRM-re, az automatizált marketing platformra. Így oldható meg leginkább a célközönség szegmentálása az életciklus követés. Ennek segítségével biztosíthatod a zavartalan információáramlást.

További hasznos tippek vállalkozásról, számlázásról szakértőktől a Billingo blogban >>

Hasonló cikkek a kategóriában

GINOP plusz 1.4.3

KKV Technológia Plusz Hitelprogram - GINOP Plusz 1.4.3-24

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.18. - 5 p. olvasás

A KKV Technológia Plusz Hitelprogram 0%-os kamatozású hitellel segíti a vállalkozások technológiai fejlesztését és versenyképességük növelését. A kedvezményes h...

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.13. - 6 p. olvasás

A vállalkozásod pénzügyei valószínűleg az elsődleges figyelmedet élvezik, de ettől még magánemberként is lehetnek olyan céljaid, amelyekhez a bank pénzére van s...

Megbízási szerződés

Megbízási szerződés érthetően -» mikor, kivel és hogyan?

Vállalkozásfejlesztés 2025.01.29. - 18 p. olvasás

A megbízási szerződés az egyik leggyakrabban alkalmazott szerződéstípus, mert rugalmas jogviszonyt biztosít a feleknek, és akár olyan egyedi feladatok, pontosan...

Lakossági vagy vállalkozói bankszámla? Melyik a legjobb egyéni vállalkozóknak?

Lakossági vagy vállalkozói bankszámla? Melyik a legjobb egyéni vállalkozóknak?

Vállalkozásfejlesztés 2025.01.27. - 8 p. olvasás

Az egyéni vállalkozók speciális helyzetben vannak a társas vállalkozásokhoz képest, mert vállalkozói bankszámlának választhatnak lakossági számlavezetést is, me...

Vállalkozást indítanál? Segítségedre lehet a munkáshitel

Vállalkozást indítanál? Segítségedre lehet a munkáshitel

Vállalkozásfejlesztés 2025.01.20. - 6 p. olvasás

Ha 26 év alatt vagy és már elindítottad a vállalkozásod, vagy alkalmazottként dolgozol, de a saját lábadra állnál, akkor üzleti céljaidnak lökést adhat a munkás...

b2w konferencia

Gyere kedvezménnyel az év legnagyobb B2W rendezvényére!

Vállalkozásfejlesztés 2023.10.11. - 3 p. olvasás

Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...

Back to Top