Szeretnéd növelni céged bevételeit? Még több vásárlót szerezni? Ehhez elengedhetetlen egy kiváló egy sales és marketing csapat közös célokkal és egymás támogatásával. De miért nem valósul ez meg sok esetben a gyakorlatban?
A marketing szakemberek készítenek egy tervet, leadet generálnak és van, hogy úgy érzik, hogy a sales csapat mintha ellenük dolgozna. Igaz ez fordítva is, amikor a sales-es gondolja úgy, hogy nem kap hathatós támogatást a marketing csapattól.
Márpedig a sikeres eladáshoz, szükség van a sales és a marketing közös munkájára. Ahhoz, hogy egy valódi pénzgeneráló gépezetet alakíts ki, elengedhetetlen a közös cél és a közös munka.
Mit tehetsz cégvezetőként?
Sok sales és marketing probléma a nem megfelelő kommunikáció miatt alakul ki. A sales vár valamit a marketingtől, míg a marketingnek egy elképzelése van csak arról, hogy vajon a sales mit szeretne. Mindez oda vezet, hogy a sales nem használja a marketingesek leadjeit és fordítva, a marketingesek nem veszi figyelembe a sales-esek igényeit. Mindez pedig számos konfliktushoz vezet.
És itt jön a képbe a cégvezető. Fontos mielőbb tisztázni a félreértéseket. Leülni mindkét csapattal és átbeszélni, mire van szükségük.
Elengedhetetlen az is, hogy a marketing és a sales csapatnak közös céljai legyenek és kölcsönösen tudják segíteni egymást. Például nem elég, hogy a marketing nagy keresletet teremt, a sales-nek le kell tudnia kezelni azt, hisz csak így tudják biztosítani az ügyfélélményt. Mindkét csapatnál fontos, hogy elérhető és menedzselhető célokat tűzzenek ki.
A cégeknél nagyon gyakori probléma, hogy a sales és a marketing csapat nem tudja pontosan, kinek, mi a szerepe. Azzal tisztában vannak, hogy a marketing felelős a brandépítésért és a célközönség eléréséért. De nem látnak bele pontosan, hogy ki, mivel foglalkozik. Hogyan szerzik az információkat? Mi alapján hoznak meg bizonyos döntéseket? Hogyan szegmentálják a célközönséget? Ugyanez fordítva is igaz. A marketing csapat számára olykor rejtély, hogy milyen stratégia szerint történnek a telefonos vagy e-mail megkeresések, az utánkövetések.
Ezért kiváló megoldás lehet, ha a csapatok egy-egy tagja a másik csapattal tölt el néhány órát vagy napot, hogy jobban belelásson a munkafolyamatokba. Így sokkal könnyebb lesz az együttműködés és egymás megértése.
A jó kommunikáció a jó kapcsolatok kulcsa. Nincs különbség ebben a sales és marketing csapat között sem. Nagyon fontos, hogy közösen dolgozzanak, közösen gondolkozzanak. Ez nem mindennapos munkát jelent feltétlenül, de egy folyamatos kapcsolatot és nyitottságot egymás irányába. Még akkor is, ha esetleg nem egy épületben, vagy akár az ország különböző részein dolgoznak.
Hogy hatékony legyen a közös munka, szükség van a jó CRM-re, az automatizált marketing platformra. Így oldható meg leginkább a célközönség szegmentálása az életciklus követés. Ennek segítségével biztosíthatod a zavartalan információáramlást.
További hasznos tippek vállalkozásról, számlázásról szakértőktől a Billingo blogban >>
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...