5+1 tipp, hogyan vedd rá ügyfeled az adományozásra

Vállalkozásfejlesztés 2023.07.18. - 4 p. olvasás

A tőkegyűjtés egyik kiváló formája a közösségi finanszírozás, amely idehaza egy méltatlanul elhanyagolt terület. Pedig egy kis ösztönzés elég, hogy beinduljon ez a szekér. Kíváncsi vagy, mi kell a sikerhez? Olvass tovább!

crowdfunding

Te próbáltad már a crowdfundingot?

Többféle crowdfunding típust különböztetünk meg attól függően, hogyan fektethetnek be az ügyfelek.

  • Részvénybe fektethetnek
  • Előfinanszírozhatnak
  • Ellenszolgáltatás nélkül adakozhatnak
  • Jutalomfizetést állíthatnak be

Meghatározod, milyen projektet szeretnél megvalósítani, és ehhez egy online felületen kérsz adományokat. Ennek is megvan a művészete, kérni nem egyszerű, de a közösségi finanszírozás egy nagyon jól működő rendszer, a külföldi minták legalábbis ezt mutatják. Te megkapod a kívánt összeget, ez világos, de mit nyer ezzel ügyfeled?

A közösségi finanszírozás több egy egyszerű online kalapozásnál, mert bár pénzgyűjtésről van szó, nem csak a támogatott vállalkozó jár vele jól. Azzal, hogy összedobják a projekted költségeit, a támogatóid építik a brandjüket, és ha ügyesen menedzseled a folyamatot, kedvezményeket is kaphatnak tőled.

Születtek már sikersztorik játék- vagy appfejlesztésről, és az adott piacot megreformáló termékek létrehozása is népszerű a crowdfunding területén. Érdemes felmérni, a te projektedhez jó ötlet-e a közösségi finanszírozás, és ha igen, akkor néhány praktikával meg is valósíthatod.

Külföldön szinte mindennapos a közösségi finanszírozás, itthon még nem kapott rá a vállalkozói társadalom. Pedig nagy benne potenciál, ehhez azonban ösztönözni kell az ügyfeleket, magától nem görög a szekér.

5+1 tipp, amellyel motiválhatod az ügyfeled

Nulladik lépésként legyen jól felépítve a közösségi finanszírozási stratégiád. Ha megvan a célközönséged, és kiválasztottad a számodra leginkább megfelelő közösségi finanszírozó felületet, fektess kellő hangsúlyt a kampányra, folyamatosan legyenek hirdetéseid. Ha ezekkel készen vagy, sokat tettél már a projekted sikeréért a tudatosságoddal, de még mindig ott a rizikó, hogy nem kellően sűrűn dobnak az online perselyedbe. Mi kellhet a sikerhez?

Legyen adományod már az indulás előtt

Kecsegtetőbbnek tűnik az adományozás, ha a számlálód már az induláskor jelzi, hogy van pénz a perselyedben. Egy felmérés szerint azok a kampányok a legsikeresebbek a crowdfundingban, amelyek az első héten belül már az elérni kívánt összegük 30%-át megszerzik. Hogy az adományok kellő ütemben folyjanak be, beszéld meg a támogató ismerősökkel, rokonokkal, megbízható ügyfeleiddel, hogy már a kampány előtti héten tegyenek pénzt a projektedbe. A többiek sokkal szívesebben támogatnak úgy, hogy valaki már megkezdte a sort.

Frissítsd rendszeresen az állást

Szakértők azt javasolják, hogy 7-8 impulzus érje az ügyfeled egy kampány során, eszerint optimalizálj, és a figyelmet mindig tartsd fenn. Tehát a kampány során legyen folyamatos és megtervezett a kommunikáció.

Kommunikálj helyesen!

A rendszeresség aranyat ér, és a tartalom sem mindegy. A tájékoztatás legyen tűpontos, részletes ám rövid, 500 szónál többet nem érdemes fecsérelni erre. Az ügyfél minden részletet tudjon meg arról, mit szeretnél létrehozni, mi a projekt menete és várható kimenetele. Írd le vagy mondd el videóban, hogy ki vagy te, miért vagy megbízható és milyen sikerre számítasz. Te is szívesebben állnál olyan projekt mögé, amit a magadénak érzel, nemde?

Legyen videód!

A videó 150%-kal növeli a bevételt a közösségi finanszírozást kutatók szerint. A legjobb, ha a minőségre is törekszel, és nem egy szelfimódban tartott telefonnal készítesz el vizuális anyagot. Legyen a videó is lényegretörő, és ami a legfontosabb: ki ne hagyd belőle a lelked.

Adj kedvezményt!

Toborzás során a legjobb motiváció mindig a jutalmazás valamilyen formája, például ajándék vagy kedvezmény járhat a donáció után, ám vannak még praktikák arra, hogyan ösztönözheted az ügyfeleid.

A kedvezmény adásnak több formája van, a tipikus százalékos akciók mellett exkluzív tartalmakkal szolgálhatsz az adományozóknak, vagy a megjelenés előtt értesülhetnek információkról, korábban, mint a többiek. Minél magasabb a donáció, járjon annál nagyobb jutalom, ez fontos, így tarthatod meg könnyen a fizető ügyfeleid.

Az ajándékozás művészete

Az adományozás legyen kifizetődő az ügyfelednek, a donáció után járhat például egyszeri ajándék, de a rendszert is bevezetheted. Akár a havi utaláskor is küldhetsz egy kis figyelmességet, tárgyi ajándékot, előfizetést, e-book-ot, termékmintát, bármit, vagy ritkább időszakonként is lehet erről szó, mondjuk a részvényesek évente kaphatnak egy nagyobb ajándékot. Csak a képzeleted szabhat határt. Különböző szintekért különböző ajándékok járjanak, ez ösztönzés lehet a magasabb donációra.

Ha adományoznak, adóznod kell

Még a felhasználók közül is kevesen tudják, hogy a közösségi finanszírozásból származó jövedelem adóköteles, bármilyen adakozási formát is választ az ügyfél. Erről ne feledkezz meg, legyetek felkészültek könyvelőddel. Hogy adójogi szempontból mi a teendő, amikor ebből folyik be hozzád pénz, arról összefoglaló cikkünket itt találod.

Hasonló cikkek a kategóriában

Melyik a legjobb bankszámla egy kkv-nak ma Magyarországon

Melyik a legjobb bankszámla egy kkv-nak ma Magyarországon?

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.19. - 7 p. olvasás

Folyamatosan emelkednek a céges banki költségek, melyek állandó nyomás alatt tartják a hazai kis- és középvállalkozásokat. A kérdés az, hogy hogyan lehet ezt cs...

Vállalkozóként cserélnéd le az autódat? Így finanszírozhatod

Vállalkozóként cserélnéd le az autódat? Így finanszírozhatod

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.13. - 7 p. olvasás

Korábban cégautót fenntartani anyagilag kifejezetten kedvező volt a magánhasználat költségeihez képest. Ma már ez nem feltétlenül van így, ezért lehet, hogy saj...

követeléskezelés

Mondj búcsút a kintlévőségeknek a Billingo követeléskezeléssel

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.11. - 2 p. olvasás

A számlák kiállítása még csak a kezdete az üzleti folyamatoknak. Az igazi kérdés az, hogy a teljesítések után mikor és hogyan érkezik meg a pénz. A kintlévősége...

GINOP plusz 1.4.3

KKV Technológia Plusz Hitelprogram - GINOP Plusz 1.4.3-24

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.18. - 5 p. olvasás

A KKV Technológia Plusz Hitelprogram 0%-os kamatozású hitellel segíti a vállalkozások technológiai fejlesztését és versenyképességük növelését. A kedvezményes h...

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.13. - 6 p. olvasás

A vállalkozásod pénzügyei valószínűleg az elsődleges figyelmedet élvezik, de ettől még magánemberként is lehetnek olyan céljaid, amelyekhez a bank pénzére van s...

Megbízási szerződés

Megbízási szerződés érthetően -» mikor, kivel és hogyan?

Vállalkozásfejlesztés 2025.01.29. - 18 p. olvasás

A megbízási szerződés az egyik leggyakrabban alkalmazott szerződéstípus, mert rugalmas jogviszonyt biztosít a feleknek, és akár olyan egyedi feladatok, pontosan...

Back to Top