5+1 tipp, hogyan vedd rá ügyfeled az adományozásra

Vállalkozásfejlesztés 2023.07.18. - 4 p. olvasás

A tőkegyűjtés egyik kiváló formája a közösségi finanszírozás, amely idehaza egy méltatlanul elhanyagolt terület. Pedig egy kis ösztönzés elég, hogy beinduljon ez a szekér. Kíváncsi vagy, mi kell a sikerhez? Olvass tovább!

crowdfunding

Te próbáltad már a crowdfundingot?

Többféle crowdfunding típust különböztetünk meg attól függően, hogyan fektethetnek be az ügyfelek.

  • Részvénybe fektethetnek
  • Előfinanszírozhatnak
  • Ellenszolgáltatás nélkül adakozhatnak
  • Jutalomfizetést állíthatnak be

Meghatározod, milyen projektet szeretnél megvalósítani, és ehhez egy online felületen kérsz adományokat. Ennek is megvan a művészete, kérni nem egyszerű, de a közösségi finanszírozás egy nagyon jól működő rendszer, a külföldi minták legalábbis ezt mutatják. Te megkapod a kívánt összeget, ez világos, de mit nyer ezzel ügyfeled?

A közösségi finanszírozás több egy egyszerű online kalapozásnál, mert bár pénzgyűjtésről van szó, nem csak a támogatott vállalkozó jár vele jól. Azzal, hogy összedobják a projekted költségeit, a támogatóid építik a brandjüket, és ha ügyesen menedzseled a folyamatot, kedvezményeket is kaphatnak tőled.

Születtek már sikersztorik játék- vagy appfejlesztésről, és az adott piacot megreformáló termékek létrehozása is népszerű a crowdfunding területén. Érdemes felmérni, a te projektedhez jó ötlet-e a közösségi finanszírozás, és ha igen, akkor néhány praktikával meg is valósíthatod.

Külföldön szinte mindennapos a közösségi finanszírozás, itthon még nem kapott rá a vállalkozói társadalom. Pedig nagy benne potenciál, ehhez azonban ösztönözni kell az ügyfeleket, magától nem görög a szekér.

5+1 tipp, amellyel motiválhatod az ügyfeled

Nulladik lépésként legyen jól felépítve a közösségi finanszírozási stratégiád. Ha megvan a célközönséged, és kiválasztottad a számodra leginkább megfelelő közösségi finanszírozó felületet, fektess kellő hangsúlyt a kampányra, folyamatosan legyenek hirdetéseid. Ha ezekkel készen vagy, sokat tettél már a projekted sikeréért a tudatosságoddal, de még mindig ott a rizikó, hogy nem kellően sűrűn dobnak az online perselyedbe. Mi kellhet a sikerhez?

Legyen adományod már az indulás előtt

Kecsegtetőbbnek tűnik az adományozás, ha a számlálód már az induláskor jelzi, hogy van pénz a perselyedben. Egy felmérés szerint azok a kampányok a legsikeresebbek a crowdfundingban, amelyek az első héten belül már az elérni kívánt összegük 30%-át megszerzik. Hogy az adományok kellő ütemben folyjanak be, beszéld meg a támogató ismerősökkel, rokonokkal, megbízható ügyfeleiddel, hogy már a kampány előtti héten tegyenek pénzt a projektedbe. A többiek sokkal szívesebben támogatnak úgy, hogy valaki már megkezdte a sort.

Frissítsd rendszeresen az állást

Szakértők azt javasolják, hogy 7-8 impulzus érje az ügyfeled egy kampány során, eszerint optimalizálj, és a figyelmet mindig tartsd fenn. Tehát a kampány során legyen folyamatos és megtervezett a kommunikáció.

Kommunikálj helyesen!

A rendszeresség aranyat ér, és a tartalom sem mindegy. A tájékoztatás legyen tűpontos, részletes ám rövid, 500 szónál többet nem érdemes fecsérelni erre. Az ügyfél minden részletet tudjon meg arról, mit szeretnél létrehozni, mi a projekt menete és várható kimenetele. Írd le vagy mondd el videóban, hogy ki vagy te, miért vagy megbízható és milyen sikerre számítasz. Te is szívesebben állnál olyan projekt mögé, amit a magadénak érzel, nemde?

Legyen videód!

A videó 150%-kal növeli a bevételt a közösségi finanszírozást kutatók szerint. A legjobb, ha a minőségre is törekszel, és nem egy szelfimódban tartott telefonnal készítesz el vizuális anyagot. Legyen a videó is lényegretörő, és ami a legfontosabb: ki ne hagyd belőle a lelked.

Adj kedvezményt!

Toborzás során a legjobb motiváció mindig a jutalmazás valamilyen formája, például ajándék vagy kedvezmény járhat a donáció után, ám vannak még praktikák arra, hogyan ösztönözheted az ügyfeleid.

A kedvezmény adásnak több formája van, a tipikus százalékos akciók mellett exkluzív tartalmakkal szolgálhatsz az adományozóknak, vagy a megjelenés előtt értesülhetnek információkról, korábban, mint a többiek. Minél magasabb a donáció, járjon annál nagyobb jutalom, ez fontos, így tarthatod meg könnyen a fizető ügyfeleid.

Az ajándékozás művészete

Az adományozás legyen kifizetődő az ügyfelednek, a donáció után járhat például egyszeri ajándék, de a rendszert is bevezetheted. Akár a havi utaláskor is küldhetsz egy kis figyelmességet, tárgyi ajándékot, előfizetést, e-book-ot, termékmintát, bármit, vagy ritkább időszakonként is lehet erről szó, mondjuk a részvényesek évente kaphatnak egy nagyobb ajándékot. Csak a képzeleted szabhat határt. Különböző szintekért különböző ajándékok járjanak, ez ösztönzés lehet a magasabb donációra.

Ha adományoznak, adóznod kell

Még a felhasználók közül is kevesen tudják, hogy a közösségi finanszírozásból származó jövedelem adóköteles, bármilyen adakozási formát is választ az ügyfél. Erről ne feledkezz meg, legyetek felkészültek könyvelőddel. Hogy adójogi szempontból mi a teendő, amikor ebből folyik be hozzád pénz, arról összefoglaló cikkünket itt találod.

Hasonló cikkek a kategóriában

b2w konferencia

Gyere kedvezménnyel az év legnagyobb B2W rendezvényére!

Vállalkozásfejlesztés 2023.10.11. - 3 p. olvasás

Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...

Átalányadózónak könyvelő

Átalányadózol? Tiszteld meg a vállalkozásod egy könyvelővel!

Vállalkozásfejlesztés 2023.09.13. - 6 p. olvasás

A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...

Üzleti terv minta

Üzleti terv minta - Beavatunk az üzleti terv írás rejtelmeibe!

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.25. - 13 p. olvasás

Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...

banki spórolás

Így spórol neked időt a bankod - és a Billingo

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.23. - 7 p. olvasás

Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...

bankautomatizálás

Így automatizáld a bankolásod

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.17. - 8 p. olvasás

Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...

nyári üzleti tervezés

5 tipp a hatékony üzleti tervezéshez

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.16. - 5 p. olvasás

Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...

Back to Top