Felmérések alapján a férfi és női fogyasztói szokások eltérnek, ezért teljesen más kommunikációs stílussal kell megfogni őket értékesítés során. Az esélyegyenlőség kulcsa ugyanis nem az, ha ugyanúgy kommunikálunk a nőkkel és férfiakkal, sokkal inkább az, ha megtaláljuk hozzájuk az utat a preferált nyelvezeten keresztül. Ezt szeretnénk kihangsúlyozni a Billingón, ezért összeszedtünk nektek néhány kommunikációs tippet. Nézzük, mi az, amivel felépítheted a nőkre szabott stratégiád.
Pálfi Éva, a B2W alapítója (vagyis Business to Woman = Marketing Női Célcsoportra) is segített cikkünk elkészülésében. 25 éve van felsővezetői pozícióban, és marketing szakértőként reformálja meg a piacot. Tudja, hogy az okos marketing-kommunikációnak társadalmi haszna van. A B2W fókuszában éppen ezért a XXI. századi nők élettani, biológiai és érzelmi megismerése áll, ezért folyamatosan kutatják és elemzik szokásaikat, élethelyzetüket. Segítik a vállalatokat a helyes kommunikációban, a női fogyasztókat pedig a nekik szánt termékek és szolgáltatások közti választásban.
“Emlékszem, 2018-ban mindenki furcsán nézett rám, amikor arról beszéltem, hogy a női célcsoport felé teljesen más kommunikációval érünk el sikereket. Minden területen végeztünk piackutatásokat, tehát pontosan tudtuk mire vágynak a hölgyek, mint vásárlók, vállalkozónők, vezető beosztású döntéshozók.”
A B2W adatai szerint a vásárlások során 85%-ban nők a döntéshozók, legalábbis befolyásoló erővel bírnak. Ehhez képest 91%-uk szerint nem a megfelelő módon szólították meg őket a cégek.
Pálfi Éváék felmérései alapján a nők másképp döntenek, másképp bíznak meg egy márkában, és más-más szempontokat vesznek figyelembe, amikor bevásárolni indulnak. Ahhoz, hogy felelősen, tudatosan tehessék mindezt, szerinte a cégeknek támogatniuk kell ebben őket, nem pedig manipulálni a nagyobb kosárérték reményében.
„Szeretném, ha minden nő tisztában lenne az értékeivel, okos fogyasztóvá válna, aki felismeri, mi jó neki, és nem hagyja magát megtéveszteni. A cégek, amelyek nőknek adnak el, pedig olyan élményeket teremtenének nekik, amik képesek kiszakítani őket a mindennapok rutinjából, tesznek értük, és inspirálják őket. Ez a hozzáállás mindkét fél érdeke” – mondta el nekünk Pálfi Éva.
Tapasztalataik alapján azok a cégek, akik B2W kommunikációval szólítják meg női üzleti partnereiket, munkatársaikat, vevőiket, sokkal eredményesebbek és sikeresebbek, mint versenytársaik. Most a szakértő avat be benneteket pár trükkbe, miben is rejlik a siker.
Tudod-e, mekkora érték a tudásod? Hiszel-e cégedben, termékedben, vagy szolgáltatásodban, önmagadban? Ha nem, akkor miért várod el a vevődtől, üzleti partneredtől, hogy higgyen neked - teszi fel a kérdéseket Pálfi Éva. Ahhoz, hogy meggyőződéssel kiállj magadért, bizony szükség van önismeretre. Az önérvényesítés, az önismeret pedig fejleszthető, ezért folyamatosan lehet képezni magunkat. Hidd el, rengeteget számít a kommunikációdban, hogy te hogy vagy magaddal - nemcsak női ügyfelek esetén.
Ha nem érzed a grafikai tudásod 100%-osnak, bízd szakemberre a munkát, mert nem biztos, hogy ami neked tetszik, az a női vevőid szívét is elrabolja. Legyen kellemes és harmonikus a vizuális élmény, ez is kommunikáció, sőt! Először mindig az összképet nézi a nő, utána a vizuális hatást, és ha méltónak találja arra, hogy tovább foglalkozzon mondjuk a hírleveleddel, jöhet az olvasás. De ha a képi világod rendben lesz, félig már nyert ügyed van.
Hihetetlen, de egy borotvát is el lehet adni “for women” felütéssel csak azzal, hogy rózsaszín nyelet biztosítanak hozzá. 2023-ban is működhet ez a fajta kommunikáció, de hidd el, nem olyan sikeres, mint gondolnád, rengeteg nőt kiráz a hideg az efféle szexista megkülönböztetéstől. Ha pedig a te terméked azzal tűnik ki a tömegből, hogy nem ülsz fel a rózsaszín vonatra, és erre még a kommunikációdban is utalsz, a női ügyfeleid egy erős rétege biztosan visszajáró és hűséges vevőd marad hosszú évekig, sőt: tovább is adhatja a rólad kialakult kedvező képet másoknak.
Megszámlálhatatlan feladatot látnak el egyszerre a nők, ráadásul rengeteg szerepben állnak helyt. Kulcskérdés az időgazdálkodás, amit esetükben nem tudsz azzal megspórolni, hogy csak nagyvonalakban tájékoztatod őket a szolgáltatásodról vagy termékedről. Legyél egyszerre részletes, és mégis spórolj neki időt a döntéshozásban. Ezt úgy is meg tudod tenni, hogy a hosszabb termékleírásokat átláthatóvá teszed mondjuk szövegkiemeléssel, könnyű, véletlenül sem akadozó a navigálás a weboldaladon, és minden infó nálad van, nem 20 oldalról kell összevadásznia őket. Emellett ha mégis felmerül benne kérdés, legyen egy felkészült, gyors és roppant empatikus ügyfélszolgálatod, mint amilyen a Billingóé is. ;)
A nőknek fontos, hogy mindent a legkisebb részletig átlássanak, ezért számukra a pro-kontra érvek felsorakoztatása, a minden apróságot bemutató tartalmak nagyon fontosak. Míg a férfiak a célratörő, egyenes kommunikációval megelégszenek, a nőknek el tudod mesélni, mi áll a termékfejlesztés mögött, miből van a csomagolás és miért, egy-egy termék hatása mellett az összetevők/ alkatrészek miért kerültek bele, stb.
Ha “EZ VESZÉLYES” tematikájú reklámokkal, hirdetésekkel bombázzuk a nőket, inkább félelmet keltünk bennük. Kultúrvállalkozó erre nem törekszik, ellenben ha a bizalmukat szeretnénk elnyerni a riogatás helyett, nagyszerű szövetségeseik lehetünk. Hogyan tehetünk szert a bizalmukra, erre a nagyszerű kincsre? Tanuld meg éreztetni a nőkkel, hogy veled jól járnak, hogy kényelmesebben élhetnek a bőrükben, ha rád voksolnak. De ne csak értékesítési céllal kommunikálj velük, legyenek értékadó hírlevelek, rendezz eseményeket, stb.
Persze nem szenvedő alany vagy a történetben, akiért az alázatos munkája miatt misét kell mondani vasárnaponként, hanem erős, a nőkre (is) fókuszáló vállalkozó vagy. Ne te legyél a sztori fókusza, hanem a nő, ám tudnia kell, hogy mit teszel érte. A termékeddel úgy tud spórolni, hogy… Azért marad több ideje a családra vagy egy jó mozizásra, mert eközben a te terméked…
Ha nemcsak termékeket akarsz kiszórni a nagy hozam reményében, hanem valódi értékteremtés is a céljaid közt szerepel, ezt éreztesd az ügyfeleiddel, mert sokkal jobban megragadhatod a közönséged figyelmét, ráadásul fenn is tudod tartani az érdeklődést, ha nem egy tucatgyáros, hanem egy valódi vállalkozó képét fested eléjük. Szorosan összefügg mindez a hitelességgel, szóval ne csak szóban legyél értékadó, valóban lehessen azonosulni a céljaiddal és a márkáddal. Hosszú távon nked is jobb, ha “rajongóid” vannak, nem pedig csak vásárlóid.
Egy nagy áruháznak persze nem egyszerű elérnie, hogy napi több ezer vásárlót kezeljen egyéniségként, és mindenkire külön figyeljen. A kulcs itt az, hogy érezze a vevőd, hogy vele törődsz, a hangsúly a kiszolgálás módján és az empátián legyen. Esetleg csempéssz egy kis kedvességet a csomagokba, és ami nagyon fontos mozzanata a perszonalizálásnak: a piackutatás és az igények szerinti besorolás.
Az összkép tehát így néz ki: empátia magad felé az önismereted és szaktudásod folyamatos fejlesztésével, és empátia a vevőid felé. Ismerd el a Nőt, legyen bármilyen életszakaszban, ezt mondd is el neki, fókuszáld a figyelmed rá, és segítsd a döntését az információk átadásával. Ezek az általános tanácsok, és hidd el, a végtelenségig lehet finomítani, variálni őket konkrét célcsoportoktól függően. Ám már az is óriási lépés, ha a fentiek szerint haladsz.
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...