8+1 tipp, hogyan érdemes a nőkre szabni a kampányod

Vállalkozásfejlesztés 2023.06.09. - 6 p. olvasás

Felmérések alapján a férfi és női fogyasztói szokások eltérnek, ezért teljesen más kommunikációs stílussal kell megfogni őket értékesítés során. Az esélyegyenlőség kulcsa ugyanis nem az, ha ugyanúgy kommunikálunk a nőkkel és férfiakkal, sokkal inkább az, ha megtaláljuk hozzájuk az utat a preferált nyelvezeten keresztül. Ezt szeretnénk kihangsúlyozni a Billingón, ezért összeszedtünk nektek néhány kommunikációs tippet. Nézzük, mi az, amivel felépítheted a nőkre szabott stratégiád.

b2w

A B2W kommunikáció

Pálfi Éva, a B2W alapítója (vagyis Business to Woman = Marketing Női Célcsoportra) is segített cikkünk elkészülésében. 25 éve van felsővezetői pozícióban, és marketing szakértőként reformálja meg a piacot. Tudja, hogy az okos marketing-kommunikációnak társadalmi haszna van. A B2W fókuszában éppen ezért a XXI. századi nők élettani, biológiai és érzelmi megismerése áll, ezért folyamatosan kutatják és elemzik szokásaikat, élethelyzetüket. Segítik a vállalatokat a helyes kommunikációban, a női fogyasztókat pedig a nekik szánt termékek és szolgáltatások közti választásban.

“Emlékszem, 2018-ban mindenki furcsán nézett rám, amikor arról beszéltem, hogy a női célcsoport felé teljesen más kommunikációval érünk el sikereket. Minden területen végeztünk piackutatásokat, tehát pontosan tudtuk mire vágynak a hölgyek, mint vásárlók, vállalkozónők, vezető beosztású döntéshozók.”

Nők döntik el, melyik cég éli túl a válságot

A B2W adatai szerint a vásárlások során 85%-ban nők a döntéshozók, legalábbis befolyásoló erővel bírnak. Ehhez képest 91%-uk szerint nem a megfelelő módon szólították meg őket a cégek.

Pálfi Éváék felmérései alapján a nők másképp döntenek, másképp bíznak meg egy márkában, és más-más szempontokat vesznek figyelembe, amikor bevásárolni indulnak. Ahhoz, hogy felelősen, tudatosan tehessék mindezt, szerinte a cégeknek támogatniuk kell ebben őket, nem pedig manipulálni a nagyobb kosárérték reményében.

„Szeretném, ha minden nő tisztában lenne az értékeivel, okos fogyasztóvá válna, aki felismeri, mi jó neki, és nem hagyja magát megtéveszteni. A cégek, amelyek nőknek adnak el, pedig olyan élményeket teremtenének nekik, amik képesek kiszakítani őket a mindennapok rutinjából, tesznek értük, és inspirálják őket. Ez a hozzáállás mindkét fél érdeke” – mondta el nekünk Pálfi Éva.

Tapasztalataik alapján azok a cégek, akik B2W kommunikációval szólítják meg női üzleti partnereiket, munkatársaikat, vevőiket, sokkal eredményesebbek és sikeresebbek, mint versenytársaik. Most a szakértő avat be benneteket pár trükkbe, miben is rejlik a siker.

Nézzük a kommunikációs tippeket

Önbizalom - kulcs a vásárlóhoz

Tudod-e, mekkora érték a tudásod? Hiszel-e cégedben, termékedben, vagy szolgáltatásodban, önmagadban? Ha nem, akkor miért várod el a vevődtől, üzleti partneredtől, hogy higgyen neked - teszi fel a kérdéseket Pálfi Éva. Ahhoz, hogy meggyőződéssel kiállj magadért, bizony szükség van önismeretre. Az önérvényesítés, az önismeret pedig fejleszthető, ezért folyamatosan lehet képezni magunkat. Hidd el, rengeteget számít a kommunikációdban, hogy te hogy vagy magaddal - nemcsak női ügyfelek esetén.

Elsők közt legyen a látvány

Ha nem érzed a grafikai tudásod 100%-osnak, bízd szakemberre a munkát, mert nem biztos, hogy ami neked tetszik, az a női vevőid szívét is elrabolja. Legyen kellemes és harmonikus a vizuális élmény, ez is kommunikáció, sőt! Először mindig az összképet nézi a nő, utána a vizuális hatást, és ha méltónak találja arra, hogy tovább foglalkozzon mondjuk a hírleveleddel, jöhet az olvasás. De ha a képi világod rendben lesz, félig már nyert ügyed van.

Láss túl a rózsaszín ködön!

Hihetetlen, de egy borotvát is el lehet adni “for women” felütéssel csak azzal, hogy rózsaszín nyelet biztosítanak hozzá. 2023-ban is működhet ez a fajta kommunikáció, de hidd el, nem olyan sikeres, mint gondolnád, rengeteg nőt kiráz a hideg az efféle szexista megkülönböztetéstől. Ha pedig a te terméked azzal tűnik ki a tömegből, hogy nem ülsz fel a rózsaszín vonatra, és erre még a kommunikációdban is utalsz, a női ügyfeleid egy erős rétege biztosan visszajáró és hűséges vevőd marad hosszú évekig, sőt: tovább is adhatja a rólad kialakult kedvező képet másoknak.

Takaríts meg időt a Nőnek!

Megszámlálhatatlan feladatot látnak el egyszerre a nők, ráadásul rengeteg szerepben állnak helyt. Kulcskérdés az időgazdálkodás, amit esetükben nem tudsz azzal megspórolni, hogy csak nagyvonalakban tájékoztatod őket a szolgáltatásodról vagy termékedről. Legyél egyszerre részletes, és mégis spórolj neki időt a döntéshozásban. Ezt úgy is meg tudod tenni, hogy a hosszabb termékleírásokat átláthatóvá teszed mondjuk szövegkiemeléssel, könnyű, véletlenül sem akadozó a navigálás a weboldaladon, és minden infó nálad van, nem 20 oldalról kell összevadásznia őket. Emellett ha mégis felmerül benne kérdés, legyen egy felkészült, gyors és roppant empatikus ügyfélszolgálatod, mint amilyen a Billingóé is. ;)

Ne spórolj az információn!

A nőknek fontos, hogy mindent a legkisebb részletig átlássanak, ezért számukra a pro-kontra érvek felsorakoztatása, a minden apróságot bemutató tartalmak nagyon fontosak. Míg a férfiak a célratörő, egyenes kommunikációval megelégszenek, a nőknek el tudod mesélni, mi áll a termékfejlesztés mögött, miből van a csomagolás és miért, egy-egy termék hatása mellett az összetevők/ alkatrészek miért kerültek bele, stb.

Inkább bizalmat építs, ne riogass!

Ha “EZ VESZÉLYES” tematikájú reklámokkal, hirdetésekkel bombázzuk a nőket, inkább félelmet keltünk bennük. Kultúrvállalkozó erre nem törekszik, ellenben ha a bizalmukat szeretnénk elnyerni a riogatás helyett, nagyszerű szövetségeseik lehetünk. Hogyan tehetünk szert a bizalmukra, erre a nagyszerű kincsre? Tanuld meg éreztetni a nőkkel, hogy veled jól járnak, hogy kényelmesebben élhetnek a bőrükben, ha rád voksolnak. De ne csak értékesítési céllal kommunikálj velük, legyenek értékadó hírlevelek, rendezz eseményeket, stb.

Beszélj az erőfeszítéseidről!

Persze nem szenvedő alany vagy a történetben, akiért az alázatos munkája miatt misét kell mondani vasárnaponként, hanem erős, a nőkre (is) fókuszáló vállalkozó vagy. Ne te legyél a sztori fókusza, hanem a nő, ám tudnia kell, hogy mit teszel érte. A termékeddel úgy tud spórolni, hogy… Azért marad több ideje a családra vagy egy jó mozizásra, mert eközben a te terméked…

Határozd meg, mitől vagy különleges!

Ha nemcsak termékeket akarsz kiszórni a nagy hozam reményében, hanem valódi értékteremtés is a céljaid közt szerepel, ezt éreztesd az ügyfeleiddel, mert sokkal jobban megragadhatod a közönséged figyelmét, ráadásul fenn is tudod tartani az érdeklődést, ha nem egy tucatgyáros, hanem egy valódi vállalkozó képét fested eléjük. Szorosan összefügg mindez a hitelességgel, szóval ne csak szóban legyél értékadó, valóban lehessen azonosulni a céljaiddal és a márkáddal. Hosszú távon nked is jobb, ha “rajongóid” vannak, nem pedig csak vásárlóid.

Perszonalizálj!

Egy nagy áruháznak persze nem egyszerű elérnie, hogy napi több ezer vásárlót kezeljen egyéniségként, és mindenkire külön figyeljen. A kulcs itt az, hogy érezze a vevőd, hogy vele törődsz, a hangsúly a kiszolgálás módján és az empátián legyen. Esetleg csempéssz egy kis kedvességet a csomagokba, és ami nagyon fontos mozzanata a perszonalizálásnak: a piackutatás és az igények szerinti besorolás.

Az összkép tehát így néz ki: empátia magad felé az önismereted és szaktudásod folyamatos fejlesztésével, és empátia a vevőid felé. Ismerd el a Nőt, legyen bármilyen életszakaszban, ezt mondd is el neki, fókuszáld a figyelmed rá, és segítsd a döntését az információk átadásával. Ezek az általános tanácsok, és hidd el, a végtelenségig lehet finomítani, variálni őket konkrét célcsoportoktól függően. Ám már az is óriási lépés, ha a fentiek szerint haladsz.

Hasonló cikkek a kategóriában

Melyik a legjobb bankszámla egy kkv-nak ma Magyarországon

Melyik a legjobb bankszámla egy kkv-nak ma Magyarországon?

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.19. - 7 p. olvasás

Folyamatosan emelkednek a céges banki költségek, melyek állandó nyomás alatt tartják a hazai kis- és középvállalkozásokat. A kérdés az, hogy hogyan lehet ezt cs...

Vállalkozóként cserélnéd le az autódat? Így finanszírozhatod

Vállalkozóként cserélnéd le az autódat? Így finanszírozhatod

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.13. - 7 p. olvasás

Korábban cégautót fenntartani anyagilag kifejezetten kedvező volt a magánhasználat költségeihez képest. Ma már ez nem feltétlenül van így, ezért lehet, hogy saj...

követeléskezelés

Mondj búcsút a kintlévőségeknek a Billingo követeléskezeléssel

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.11. - 2 p. olvasás

A számlák kiállítása még csak a kezdete az üzleti folyamatoknak. Az igazi kérdés az, hogy a teljesítések után mikor és hogyan érkezik meg a pénz. A kintlévősége...

GINOP plusz 1.4.3

KKV Technológia Plusz Hitelprogram - GINOP Plusz 1.4.3-24

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.18. - 5 p. olvasás

A KKV Technológia Plusz Hitelprogram 0%-os kamatozású hitellel segíti a vállalkozások technológiai fejlesztését és versenyképességük növelését. A kedvezményes h...

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.13. - 6 p. olvasás

A vállalkozásod pénzügyei valószínűleg az elsődleges figyelmedet élvezik, de ettől még magánemberként is lehetnek olyan céljaid, amelyekhez a bank pénzére van s...

Megbízási szerződés

Megbízási szerződés érthetően -» mikor, kivel és hogyan?

Vállalkozásfejlesztés 2025.01.29. - 18 p. olvasás

A megbízási szerződés az egyik leggyakrabban alkalmazott szerződéstípus, mert rugalmas jogviszonyt biztosít a feleknek, és akár olyan egyedi feladatok, pontosan...

Back to Top