9 tipp kisvállalkozásoknak a koronavírus túléléséhez

Vállalkozásfejlesztés 2020.03.16. - 5 p. olvasás

Míg 2 héttel ezelőtt csak érdeklődve olvastuk a kínai koronavírusról szóló híreket, mára már a saját bőrünkön tapasztalhatjuk annak minden negatív hatását. A legrosszabb elkerülése érdekében tett intézkedések talán soha nem látott hatással vannak a gazdaságra. Eddig jól működő vállalkozások szinte teljes bevétele nullázódott le egyik napról a másikra. Óriási a bizonytalanság, mert senki nem tudja, hogy meddig tart és mi lesz a következő lépés. A változás előbb vagy utóbb minden vállalkozást érinteni fog. A legjobb, amit tehetsz, hogy felkészülsz és minden lehetőséget megragadsz, hogy minimalizáld a károkat, és a lehető legjobbat hozd ki ebből az embert próbáló helyzetből. Ehhez hoztunk most Neked 9 ötletet.

9 tipp kisvállalkozásoknak a koronavírus túléléséhez

9 tipp kisvállalkozásoknak a koronavírus túléléséhez 

1.Védd magad és a körülötted élőket!

Mindenekelőtt fontos leszögeznünk, hogy jelen helyzetben a legfontosabb, hogy a saját, a családtagjaink, a munkatársaink és többi embertársunk egészségének, életének megóvása. Ezért, ha csak teheted dolgozz otthonról. 

Ez persze nem minden iparágban kivitelezhető, de ha Te számítógép segítségével dolgozol, akkor itt az ideje az átállásnak. Vidd haza a gépedet. Ha kell, alakítsd ki kommunikációs csatornákat a munkatársakkal, ügyfelekkel, erre jó választás a Slack vagy a Skype is. Egyezzetek meg a törzsidőben, amikor mindenkinek elérhetőnek kell lenni, így azonnal meg tudjátok beszélni a felmerülő kérdéseket. A megbeszélt találkozókat is bonyolítsd inkább Skype-on vagy telefonon. 

Beszélj a munkatársaiddal is a kialakult helyzetről. Fontos, hogy ők is tisztán lássanak. A jelenlegi helyzet őket, a munkahelyüket, a megélhetésüket is veszélyezteti. A médiában olvasható elbocsátási hullám pedig egyáltalán nem segít ezen.

A mindennapokban fertőtlenítsd rendszeresen a billentyűzetedet és az egeret is. A számláidat pedig küldd inkább e-mailben a könyvelődnek a személyes találkozás helyett. A Billingóval ingyen válthatsz online számlázásra. Kattints IDE »

A Billingo irodában mindent megteszünk a vírus terjedésének megakadályozás érdekében. Sok kollégánk már otthonról dolgozik. Az irodában szigorúbb szabályokat vezettünk be, és minden nap fertőtlenítjük az eszközöket is.

 2. Ne csökkentsd a marketing költségeket!

Hiába estek vissza a bevételeidet, rossz döntés ilyen helyzetben a marketing költségek drasztikus csökkentése. Elemezz, nézd át a számokat, figyeld meg, melyik a terület, ami a nehézségek ellenére továbbra is bevételt hoz és csoportosítsd át oda a költéseidet.

3. Kommunikálj a vevőiddel!

Fókuszálj a közösségi médiára, hiszen a gyorsan változó információk miatt az emberek is egyre inkább ezt teszik. Kövesd a különböző célcsoportba tartozó csoportok beszélgetéseit, szólj hozzá a saját területedet érintő kérdésekhez és beszélgess a saját felületeden is a rajongóiddal.

A folyamatos kommunikáció és kapcsolattartás a normál mindennapokban is ajánlott. Ilyen kiélezett helyzetben pedig egyenesen elengedhetetlen. Tartsd a kapcsolatot a vevőiddel, számolj be arról, hogyan kezeled a helyzetet. Tájékoztasd őket, hogy milyen módon tudják tartani veled a kapcsolatot, és mondd el, hogy miben számíthatnak rád ebben az időszakban is, változik-e a valami a korábbiakhoz képest. Ápold és építsd a céged iránti bizalmat.

A koronavírus terjedése a Billingo online számlázó működésére nincs hatással. Ügyfélszolgálatosaink is elérhetők a megszokott időpontokban, hétköznapokon 9:00 és 15:00 óra között e-mailben és telefonon is.

4. Keress új célcsoportot, igazodj a piac igényeihez!

A jelenlegi helyzetben mindannyian új helyzetben, új problémákkal találjuk szembe magunkat, ha megismered a vevőid megváltozott igényeit, jó eséllyel új ötleket kaphatsz egy új szolgáltatás vagy termék fókuszba helyezéséhez.

Érdekes pl., hogy a taxisok egy része kétségbe van esve a rendezvények törlése miatti bevételkiesés miatt, míg egy másik részük egyenesen bevételnövekedésről számol be, mivel az emberek inkább választják a taxit a tömegközlekedés miatt.

5. Dolgozz ki új értékesítési stratégiákat!

A személyes kapcsolattartás drasztikus csökkenése miatt, most minden az online irányba terelődik. Vizsgáld meg, Te hogyan tudnál ebből profitálni? Tudnád esetleg online biztosítani a szolgáltatásodat? A közeli konditerem edzője pl. videókat készít, hogy az edzések így se maradjanak el.

6. Tartsd a szemed a pályán!

Kövesd a konkurenciád tevékenységét is, gyűjts ötleteket, amelyek új bevételi forrást jelenthetnek.

Ha kénytelen vagy bezárni az üzletedet, próbálj a közösségi média oldaladon értékesíteni. Ajánld fel a csomagok házhozszállítási lehetőségét (csomagküldő szolgáltatással, postán vagy Foxposton szerződés nélkül is tudsz csomagot feladni). Készíthetsz videót, fotókat a készletekről. Ha van e-mail listád, írd meg a vevőidnek e-mailben is, hogy új szolgáltatást vezettél be.  

7. Optimalizáld a vállalkozásod folyamatait!

A néhány hetes kényszerpihenő ideális alkalom a vállalkozásod folyamatainak ellenőrzésére és optimalizálására is. Vizsgáld meg, milyen folyamatok igényelnek túl sok erőforrást, mi viszi leginkább az értékes idődet. 

De ez az időszak alkalmas az elmaradások, a nemszeretem feladatok elvégzéséhez is. 

Kézi számla helyett térj át az online számlázásra, így a személyes találkozó helyett e-mailben küldheted a számláidat és postára sem kell járnod. Készpénzes fizetés helyett pedig részesítsd előnyben az átutalást. 

Tudtad, hogy a Billingóval kiállított számláidat Barionon keresztül akár azonnal, bankkártyával is kiegyenlíthetik az ügyfeleid? Gyors, biztonságos, vírusmentes. 

8. Tanulj, fejlődj!

Olvass vállalkozásfejlesztéssel, időmenedzsmenttel kapcsolatos könyveket, csatlakozz vállalkozói csoportokhoz, nézd meg, milyen adminisztrációs feladatokat tudnál automatizálni. Ha már kénytelen vagy egy kicsit eltávolodni a vállalkozásodtól, használd arra az értékes időt, hogy amikor újraindul a gépezet még jobban, még összeszedettebben indulhass. 

A Billingo online számlázóval a számlázást, a kintlévőségek behajtását, a hamarosan életbe lépő NAV adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését és a könyvelőddel való kapcsolattartást is automatizálhatod. Ezzel mennyi időt tudsz spórolni?

9. Ne feledkezz meg a határidőkről!

Bár az élet most néhány hétre vagy hónapra lelassul vagy leáll, a NAV határidői nem változnak. 2020. július 1-től bővítik a NAV adatszolgáltatásra kötelezettek körét. Ha eddig sajnáltad is az időt az összekötésre, akkor ennél jobb alkalmat nem is találhatnál rá. Ezzel automatizálni tudod majd az adatszolgáltatást. 

Az összekötés folyamatáról cégként ITT, egyéni vállalkozóként ITT találsz képes útmutatót. Ha elakadsz, ügyfélszolgálatosaink segítenek. Írj nekik a hello@billingo.hu e-mail címre. 

Lehet, hogy a helyzet csak néhány hétig tart, de sajnos arra is fel kell készülni, hogy hónapokig elhúzódik majd. Ne pánikolj, tartsd szem előtt a hosszú távú céljaidat, de próbálj minél előbb igazodni a megváltozott helyzethez. Minél előbb alkalmazkodsz, annál kisebb lesz a veszteséged. 

Kitartás, túl leszünk rajta!

Hasonló cikkek a kategóriában

Melyik a legjobb bankszámla egy kkv-nak ma Magyarországon

Melyik a legjobb bankszámla egy kkv-nak ma Magyarországon?

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.19. - 7 p. olvasás

Folyamatosan emelkednek a céges banki költségek, melyek állandó nyomás alatt tartják a hazai kis- és középvállalkozásokat. A kérdés az, hogy hogyan lehet ezt cs...

Vállalkozóként cserélnéd le az autódat? Így finanszírozhatod

Vállalkozóként cserélnéd le az autódat? Így finanszírozhatod

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.13. - 7 p. olvasás

Korábban cégautót fenntartani anyagilag kifejezetten kedvező volt a magánhasználat költségeihez képest. Ma már ez nem feltétlenül van így, ezért lehet, hogy saj...

követeléskezelés

Mondj búcsút a kintlévőségeknek a Billingo követeléskezeléssel

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.11. - 2 p. olvasás

A számlák kiállítása még csak a kezdete az üzleti folyamatoknak. Az igazi kérdés az, hogy a teljesítések után mikor és hogyan érkezik meg a pénz. A kintlévősége...

GINOP plusz 1.4.3

KKV Technológia Plusz Hitelprogram - GINOP Plusz 1.4.3-24

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.18. - 5 p. olvasás

A KKV Technológia Plusz Hitelprogram 0%-os kamatozású hitellel segíti a vállalkozások technológiai fejlesztését és versenyképességük növelését. A kedvezményes h...

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.13. - 6 p. olvasás

A vállalkozásod pénzügyei valószínűleg az elsődleges figyelmedet élvezik, de ettől még magánemberként is lehetnek olyan céljaid, amelyekhez a bank pénzére van s...

Megbízási szerződés

Megbízási szerződés érthetően -» mikor, kivel és hogyan?

Vállalkozásfejlesztés 2025.01.29. - 18 p. olvasás

A megbízási szerződés az egyik leggyakrabban alkalmazott szerződéstípus, mert rugalmas jogviszonyt biztosít a feleknek, és akár olyan egyedi feladatok, pontosan...

Back to Top