9+1 tipp - uborkaszezonban is növelheted a bevételed!

Vállalkozásfejlesztés 2023.06.26. - 4 p. olvasás

Tombol az uborkaszezon, ilyenkor az a legjobb, ha a webáruházzal rendelkező vállalkozók a belső ügyeiket és a háttérmunkákat intézik. Egy kis karbantartás, kommunikációs tréningek szervezése, a webshop frissítése, és persze a pihenés se árt. Akinek viszont a bevételen áll vagy bukik a megélhetése, nem teheti meg, hogy leáll. De mit lehet tenni, hogy a holtidőben is pörögjön a bolt? Óriási ötletcsomagot hoztunk nektek!

bevételnövelés

Az a felmérésekből látszik, hogy az e-kereskedelmi szektorban ugyan növekedés tapasztalható, de az előző évek folyamatos emelkedéséhez képest mégis visszaesés mutatkozik a számokban. A GKID friss kutatása szerint a 2022-es évet 1323 milliárd forintos online forgalommal zárta a szektor, és rendelésből 77,1 millió futott be. Összesen 9,9%-os volt a növekedés. De ha azt vesszük, hogy az első negyedévben 23%-ot mértek, a negyedik negyedévben pedig még a karácsonyi időszak ellenére is 4%-ot, akkor láthatjuk, hogy nagyon alapos stratégia kell egy webshopernek ahhoz, hogy megfogja a vevőket.

Hogy nyáron is pörögjön a biznisz, érdemes megfogadnod a nagyok tanácsát. A Shoprenter szakértői, Szávai Norbert és Molnár-Bihari Anita osztotta meg velünk a tuti tippeket, mivel lehet fellendíteni az e-kereskedelmi tevékenységet.

9+1 forgalomgeneráló tipp

Csomagajánlat

A cross-sell pakkok mindig menők. Ha van olyan terméked, aminek nyáron is van szezonja, mindenképp ajánld a vevőidnek, és dobj mellé egy másikat is, majd pedig hirdesd meg az online felületeiden.

1-et fizet kettőt kap típusú ajánlatok

Hidd el, megéri kedvezményt adni annak a terméknek az árából, ami nyáron nagyon megy. A vásárlók örülnek az akcióknak, az adott termék értékesítése pedig nőhet ezzel. Ha pedig 1 plusz termék megy ajándékba, biztosan nő majd a kosárérték is. Az is lehet, hogy többet vásárol majd, mert mondjuk közelebb kerül vele az ingyenes szállításhoz.

A mindig nyerő ingyenes szállítási időszak

A mai magas szállítási költségek mellett sokan szeretik, ha ezért (akár bizonyos összeg felett) nem kell fizetni pluszban. Lehet, hogy többletköltségnek gondolod, de ha ügyesen ráfekszel a marketingre, akkor a magasabb vásárlási aránnyal visszahozható ez a kiadás.

Írj blogcikket, növeld a szakértői státuszodat

Ez is egyfajta “háttérmunka”, ami meghozza gyümölcsét. 1-1 részletesebb leírás, bemutatás, vásárlói vélemények összegzése például eladhatja a terméket. Bemutathatod a vevődnek, számára miért lesz kedvező ez a vásárlás. Ráadásul ha látják, hogy te tudsz a termékről széles e web-világon a legtöbbet, a konkurencia helyett inkább tőled fognak rendelni hiteles forrásként.

Találj ki instant ajánlatokat, ami limitált, akár időben, akár készletben

Itt csak a fantáziád szab határt: 10% hétvégi kedvezmény, 20% nyári kedvezmény, “csak ezen a napon” élő akció, időszakosan kapható slágertermékek. Küldhetsz ki erről hírlevelet, és persze a közösségi média felületeket is használhatod. Hajrá! :)

Story time a social mediában

Ha még nem sztorizol instán, itt az ideje kipróbálni, és napi szinten tartalmat gyártani a termékeidről, kulisszatitkokról - az algoritmus szerint a storyban kitett napi információ nagyon fontos, ezzel is növeled az elérhetőséged, és az aktivitást sokszor vásárlással jutalmazzák a vevők.

Segíts a látogatóknak a döntés meghozatalában

Ha nagyobb értékű terméked van, aminek nincs is szezonja nyáron, alapozd meg a későbbi értékesítést - ajánlj fel előzetes állapotfelmérést, konzultációt, részletfizetési lehetőséget, termékmintát, esetleg előrendelési akcióval vedd rá őket a vásárlásra.

Találj bármilyen kapcsolódást a nyárhoz

Grill partyra nem csak a grill, a kaja, a kóla eladható: egy új asztal milyen jól mutatna a kertben, nem? Bármilyen buta ötlet is lehet, ami kitűnik a tömegből - gondoljunk Ásókára a körömgomba-reklámból. A medencés bulik és izzadt belépők időszakában biztosan megugrott a termék iránti kereslet.

Újíts a marketingeden

Próbálj ki új (akár ingyenes) marketing eszközöket, ismerd meg a vásárlóidat, és az igényeik szerint válassz. Nézz utána a Hotjar-nak, használd bőszen az Analytics-et, vezesd be az Optimonk-ot, stb.

Kommunikációs tippek arra az esetre, amikor nem szezonális terméket kellene elpasszolnod…

Nem csak a aktuális termékeket lehet eladni nyáron, bár tény, hogy sokkal könnyebb úszógumit értékesíteni júniusban, mint télapó jelmezt. Nézzük meg, hogyan lehet nyáron eladni például egy műfenyőt a karácsonyi ünnepekre. 

  • Igaz hogy nincs szezonja, cserébe már másnap az otthonodban lehet
  • Most van készleten a termék! Ha december 20-án jut eszedbe, akkor sanszos, hogy nem álmaid karácsonyfáját fogod nézni 24-én este, hanem a maradékot
  • Így a fa biztosan nem marad februárig a kiszállítónál a decemberi csomagküldési hajrában
  • Még van időd felkészülni és átgondolni, milyen fát szeretnél, decemberben már lehet, elkéstél vele
  • Igazán gondoskodó vagy, ha most megveszed a családnak a fát, nem kell később azon pánikolni, hogy a legnagyobb felhajtásban még erre is gondolnotok kell (elég stressz az ajándék beszerzése az ünnepek előtt)
  • Ha van kérdésed, még épp időben vagy, hogy megbeszéljük, ami foglalkoztat

A tippeket megosztó Shoprenter webáruház-kölcsönző céggel a Billingo is kapcsolatban áll. Ha Shoprenteres webshopod és Billingód is van, míg a családdal vízibiciklizel a Balatonban, a háttérben automatikusan működik a számlázás.

Ha pedig manuálisan számláznál, vagy a vállalkozást támogató eszközöket használnád, a Billingo MobilAPP-on keresztül is megteheted, így elég csak egy okostelefon az ügyintézéshez. Nyáron ez óriási segítség, több szabadidőt adhat, amelyet fordíthatsz akár a fenti praktikák megvalósítására is.

Hasonló cikkek a kategóriában

Melyik a legjobb bankszámla egy kkv-nak ma Magyarországon

Melyik a legjobb bankszámla egy kkv-nak ma Magyarországon?

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.19. - 7 p. olvasás

Folyamatosan emelkednek a céges banki költségek, melyek állandó nyomás alatt tartják a hazai kis- és középvállalkozásokat. A kérdés az, hogy hogyan lehet ezt cs...

Vállalkozóként cserélnéd le az autódat? Így finanszírozhatod

Vállalkozóként cserélnéd le az autódat? Így finanszírozhatod

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.13. - 7 p. olvasás

Korábban cégautót fenntartani anyagilag kifejezetten kedvező volt a magánhasználat költségeihez képest. Ma már ez nem feltétlenül van így, ezért lehet, hogy saj...

követeléskezelés

Mondj búcsút a kintlévőségeknek a Billingo követeléskezeléssel

Vállalkozásfejlesztés 2025.03.11. - 2 p. olvasás

A számlák kiállítása még csak a kezdete az üzleti folyamatoknak. Az igazi kérdés az, hogy a teljesítések után mikor és hogyan érkezik meg a pénz. A kintlévősége...

GINOP plusz 1.4.3

KKV Technológia Plusz Hitelprogram - GINOP Plusz 1.4.3-24

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.18. - 5 p. olvasás

A KKV Technológia Plusz Hitelprogram 0%-os kamatozású hitellel segíti a vállalkozások technológiai fejlesztését és versenyképességük növelését. A kedvezményes h...

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Hitelkiváltás vállalkozóknak: így spórolhatsz a kölcsönödön

Vállalkozásfejlesztés 2025.02.13. - 6 p. olvasás

A vállalkozásod pénzügyei valószínűleg az elsődleges figyelmedet élvezik, de ettől még magánemberként is lehetnek olyan céljaid, amelyekhez a bank pénzére van s...

Megbízási szerződés

Megbízási szerződés érthetően -» mikor, kivel és hogyan?

Vállalkozásfejlesztés 2025.01.29. - 18 p. olvasás

A megbízási szerződés az egyik leggyakrabban alkalmazott szerződéstípus, mert rugalmas jogviszonyt biztosít a feleknek, és akár olyan egyedi feladatok, pontosan...

Back to Top