A myRaiffeisen mobilbanki alkalmazás után az OTP SmartBank is felkészült az azonnali fizetési QR-kód olvasására. Hamarosan a QR-kód lefotózásával is fizethetünk majd webshopokban, a boltban, vagy a futárnál.
Az online számlázók közül a Billingo elsőként biztosítja az azonnali fizetési QR-kód elhelyezését a számlaképen, hogy ezzel is megkönnyítsük a számlafizetést. A PayTechShow-n tavaly ősszel bemutatkozó Organic fintech startup épp a minap jelentette be, hogy elkezdték a pénztárgépekbe beépíteni az új azonnali fizetési terminált.
A MrCoin szintén felkészült a QR-kódos azonnali fizetésre, a pay@POS pedig az egyéni vállalkozókat segíti a gyors QR-kód generálásban. A FinTechZone új tartalomszolgáltatása, a 3×3+1 keretében hamarosan bemutatásra kerülnek Magyarország azonnali fizetési megoldásai.
Március elején elindult az Azonnali Fizetési Szolgáltatás Magyarországon, aminek köszönhetően egyedi belföldi forintátutalásaink 5 másodpercen belül megérkeznek a fogadó félhez.
További újdonság, hogy
Magyarországon sem ismeretlen a QR-kód lefotózásával indított fizetés, ami 2012 óta elérhető a felhasználók számára. Ekkor indult el az iCsekk mobilalkalmazás, amelynek segítségével beolvashatjuk a csekkeken elhelyezett QR-kódot, hogy egyszerűen és gyorsan befizethessük távolról közműszámláinkat, internet-előfizetési, távfelügyeleti, biztosítási díjainkat.
Hosszú évekig a postai („zárt”) QR-kódot kizárólag az iCsekk alkalmazással lehetett olvasni, ami miatt a bankok „kiszorultak” erről a piacról. Ugyanakkor az azonnali fizetési QR-kód nyílt szabványra épül, így a szolgáltatók egyszerűen és gyorsan elhelyezhetik a számlaképen az azonnali fizetési QR-kódot, a bankok pedig képesek lesznek olvasni azt, ahogy felkészítették erre a mobilbanki alkalmazásaikat.
2019 nyarán a Magyar Nemzeti Bank (MNB) közzétette az azonnali fizetési rendszerben alkalmazandó nyílt QR-kód-szabványt, hogy ezzel is segítse új típusú fizetési megoldások terjedését. A világon a legismertebb ilyen jellegű, QR-kódra épülő mobilfizetési megoldások a kínai Alipay és a WeChat Pay, amelynek 1-1 milliárd felhasználója van világszerte.
A számlát befogadónak mostantól nem kell kitöltenie az átutalási megbízás mezőit, mivel a QR-kód lefotózásával a mobilbanki alkalmazásban automatikusan és hibamentesen kitöltésre kerülnek az adatok, különös tekintettel a közlemény rovatra.
Ez utóbbi a könyvelők és a webshopok számára lesz rendkívül hasznos, amelynek segítségével a banki számlatörténetben hibamentesen azonosíthatók lesznek a folyószámlára befolyó átutalások.
“A Billingo felismerte, hogy az online számlázáson túl számos olyan digitális szolgáltatást is nyújthat a webshopoknak, könyvelőknek, az online számlázót használóknak, amikkel csökkentheti számukra az adminisztrációs terheket, ezért is döntöttünk úgy, hogy elsőként vezetjük be az azonnali fizetési QR-kódot” – mondta el Sárospataki Albert, a Billingo ügyvezetője és társalapítója.
A 3×3+1 keretében a Billingo társalapítójától megtudhatjuk majd, hogy az online számlázók milyen szerepet játszhatnak az azonnali fizetési szolgáltatások elterjesztésében. Mire lehet még jó a QR-kódos fizetés? Webshopokkal, közmű szolgáltatóval, bankok és fizetési szolgáltatók képviselőivel közösen vizsgáljuk meg a részleteket.
Már 10 éve részese a magyar vállalkozások életének a Billingo online számlázó, ami most ünnepli megalapításának 10. évfordulóját. A cég elsősorban a mikro-, kis...
A Joint Venture Szövetség immár harmadik alkalommal rendezte meg a Companies for the Future Award gálát, ahol idén Besztró Szabolcs, a Billingo Operatív és Stra...
A magyar vállalkozások többsége szerint az MI időt és energiát spórol a cégeknek. A mesterséges intelligencia üzleti célú használatára már Magyarországon is ...
Itt a nagy leleplezés: a Billingo háza táján óriási fejlesztések folynak a háttérben, amely nemcsak a számlázást helyezi új alapokra. Vezérigazgatónk, Sárospata...
Gőzerővel dolgozunk azon, hogy az átalányadózók év végi hajrája könnyebb legyen. Az utolsó negyedév sosem egyszerű egy vállalkozónak, de mi igyekeztünk azzá ten...
Óriási szükség van arra, hogy a vállalkozások előre tervezzenek, gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a változásokra. A marketing területére különösen igaz e...