Billingo a Connect Konferencián: a vállalkozói életciklus szintjei

Billingo hírek 2023.04.25. - 3 p. olvasás

Fontosnak tartottuk, hogy a Connect Konferencián a Billingo is jelen legyen, hiszen a belső kommunikáció és a vállalati kultúra a szívügyünk. Folyamatosan fejlődő cégként rengeteget tanultunk az előadásokból, újítottunk digitális névjegykártyát, és szerencsére mi is hozzászóltunk ahhoz, milyen lépésekkel lehetnek sikerei a kkv-knak a szervezetfejlesztésben.

connect konferencia

A vállalati kommunikáció és céges kultúra volt tehát a fő csapásirány, amely mentén a konferencia az Eiffel Műhelyházban zajlott. A Connect ereje abban rejlik, hogy valódi kapcsolódást kínál és teremt különböző területet képviselő kkv-knak, és e misszió mögé hitelesen áll be a főszervező Blue Colibri. A kerekasztal-beszélgetés ugyanennek fontosságára hívta fel a figyelmet, amikor a szervezetfejlesztést helyeztük a fókuszba.

Besztró Szabolcs, a Billingo operatív és stratégiai igazgatója a konferencia idén debütáló KKV Zóna színpadán vett részt a kerekasztal-beszélgetésen, amelyet Mándó Milán, a Minner.hu alapító-tulajdonosa vezetett. Egy asztalnál ültünk Biros Leventével, az online Márkabolt alapítójával, és minden oldalról kézzelfogható, hasznos tippek gurultak a résztvevők elé.

Milán az első kérdéskörben rámutatott, hogy a kisvállalkozások 2-3 embere a kezdetek kezdetén sokszor minden feladatot ellát, és gyakorlatilag 10 fős cég munkája is belefér a mindennapjaikba. Felmerül, hogy vajon mekkora cégméret az, amikor már foglalkozni kell a szervezetfejlesztéssel.

Szabolcs szerint a vállalkozói tudatosság az első perctől fontos, a vállalkozás indításának első pillanatától érdemes abban gondolkodni, hogy a cég egyszer nagyobb lesz, az építkezést pedig ez alapján jó elkezdeni. Teljesen rendben van, ha a 3-5 fő az elején a szívét-lelkét beleteszi a cégbe, de az is elengedhetetlen, hogy értsék, miért is csinálják ezt.

“Ne csak feladatokat dobáljunk feléjük, hanem értessük meg velük vezetőként, mi a víziónk. Ami ma még csak egy feladat, az később egy szervezeti egységgé tudja kinőni magát” - mutatott rá.

Karriercélt is adni kell, amelyben Szabolcs két irányt lát:

  • Ahogy nő a cég, a kollégák egyre fontosabb szerepeket kapnak, és ez önmagában is motiváló lehet.
  • Ha a cég viszont nem errefelé halad, kis létszámmal kell megoldani a folyamatokat, és akkor inkább a feladatba vetett érdeklődést kell kiélezni. Jó rámutatni, hogy a feladat elvégzése során a dolgozó mennyit fejlődhet.

Biros Levente szerint is már a legelején, a “mindenes korszakban” kell a szervezetfejlesztést menedzselni, és az előrelépésért sajnos a szabadidőt és a hétvégéket is fel kell áldozni. A legegyszerűbb, ha a vállalkozó vagy cégvezető rajzol egy ábrát, amelyből látha, merre tart a cég, kinek milyen pozíciója lesz, és mi motiválja majd a jövőben.

Szabolcs még hozzátette, hogy a siker érdekében nem a cég következő lépéséhez kell embereket felvenni, hanem a teljes vállalati vízióhoz igazodók alkalmazását kell szorgalmazni.

Előkerült az ellenállás témaköre is, a vezetők boncolgatták, hogyan lehet túllépni a "jó az úgy, ahogy van, ahogy eddig volt" jelenségen, a változás ugyanis néha falakba ütközhet.

Levente szerint úgy lehet szervezett céget csinálni egy szervezetlenből, hogy az őszinte, kendőzetlen kommunikációra voksol a vállalkozó, és még akkor is megosztja a történéseket a dolgozókkal, ha válságba kerül a cég.

“Ahhoz, hogy jobb legyen a cég, rendbe kell tenni a problémákat, egy hatékony szervezetet kell építeni. Ehhez az kell, hogy egy-egy területre felelős munkatársakat tudjunk találni. Aki teljesen ágál a változás ellen, attól meg kell válnunk” - foglalta össze.

Szabolcs szerint a kommunikáció mellett a tervezhetőség még a kulcs, amit nem lehet megspórolni. A vállalkozó nem fél a változástól, de a dolgozók igen, a változásokból eredő előnyeik megtervezése biztonságot adhat nekik. Ehhez kapcsolódva az írásba szedett, letisztázott kommunikáció elégedett dolgozókat eredményez. Azt pedig tudjuk, hogy minél elégedettebbek a kollégák, annál stabilabb lesz a vállalkozás.

Az innováció, az ötletelés fontossága is előkerült Milán fiókjából, a Billingo álláspontja pedig, hogy az innováció kulturális kérdés: a cégvezetés és a vállalkozó legyen nyitott, tényleg álljon nyitva az a bizonyos ajtó a kollégák előtt, a vezető valóban legyen kíváncsi. A másik oldalról fontos, hogy a dolgozóban legyen meg a drive, akarjanak újat mondani.

“Ez akkor lesz meg, ha érzik és értik, hogy ezt te vezetőként értékeled. Ha a szervezetnek megadod ezt a lehetőséget, az innováció szinte magától be tud épülni” - zárta sorait Szabolcs.

Fotó: Connect Konferencia

Hasonló cikkek a kategóriában

10 éves a Billingo online számlázó

10 év alatt közel 100 millió számlát állítottak ki a vállalkozások a Billingóval

Billingo hírek 2024.03.25. - 4 p. olvasás

Már 10 éve részese a magyar vállalkozások életének a Billingo online számlázó, ami most ünnepli megalapításának 10. évfordulóját. A cég elsősorban a mikro-, kis...

JVSZ - Best Technology Investment - Billingo

Companies for the Future díjat kapott a Billingo

Billingo hírek 2024.02.05. - 6 p. olvasás

A Joint Venture Szövetség immár harmadik alkalommal rendezte meg a Companies for the Future Award gálát, ahol idén Besztró Szabolcs, a Billingo Operatív és Stra...

Mesterséges intelligencia kutatás

Erre használják a cégek a mesterséges intelligenciát

Billingo hírek 2024.01.08. - 5 p. olvasás

A magyar vállalkozások többsége szerint az MI időt és energiát spórol a cégeknek. A mesterséges intelligencia üzleti célú használatára már Magyarországon is ...

Billingo AI

Pénzügyi sci-fi kézikönyv a Billingótól

Billingo hírek 2023.11.17. - 2 p. olvasás

Itt a nagy leleplezés: a Billingo háza táján óriási fejlesztések folynak a háttérben, amely nemcsak a számlázást helyezi új alapokra. Vezérigazgatónk, Sárospata...

Átalányadózol? Ez téged is érinthet!

Átalányadózol? Ez téged is érinthet!

Billingo hírek 2023.11.15. - 1 p. olvasás

Gőzerővel dolgozunk azon, hogy az átalányadózók év végi hajrája könnyebb legyen. Az utolsó negyedév sosem egyszerű egy vállalkozónak, de mi igyekeztünk azzá ten...

b2w

Formabontó és előremutató - ilyen volt a B2W Fesztivál

Billingo hírek 2023.11.06. - 6 p. olvasás

Óriási szükség van arra, hogy a vállalkozások előre tervezzenek, gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a változásokra. A marketing területére különösen igaz e...

Back to Top