Fontosnak tartottuk, hogy a Connect Konferencián a Billingo is jelen legyen, hiszen a belső kommunikáció és a vállalati kultúra a szívügyünk. Folyamatosan fejlődő cégként rengeteget tanultunk az előadásokból, újítottunk digitális névjegykártyát, és szerencsére mi is hozzászóltunk ahhoz, milyen lépésekkel lehetnek sikerei a kkv-knak a szervezetfejlesztésben.
A vállalati kommunikáció és céges kultúra volt tehát a fő csapásirány, amely mentén a konferencia az Eiffel Műhelyházban zajlott. A Connect ereje abban rejlik, hogy valódi kapcsolódást kínál és teremt különböző területet képviselő kkv-knak, és e misszió mögé hitelesen áll be a főszervező Blue Colibri. A kerekasztal-beszélgetés ugyanennek fontosságára hívta fel a figyelmet, amikor a szervezetfejlesztést helyeztük a fókuszba.
Besztró Szabolcs, a Billingo operatív és stratégiai igazgatója a konferencia idén debütáló KKV Zóna színpadán vett részt a kerekasztal-beszélgetésen, amelyet Mándó Milán, a Minner.hu alapító-tulajdonosa vezetett. Egy asztalnál ültünk Biros Leventével, az online Márkabolt alapítójával, és minden oldalról kézzelfogható, hasznos tippek gurultak a résztvevők elé.
Milán az első kérdéskörben rámutatott, hogy a kisvállalkozások 2-3 embere a kezdetek kezdetén sokszor minden feladatot ellát, és gyakorlatilag 10 fős cég munkája is belefér a mindennapjaikba. Felmerül, hogy vajon mekkora cégméret az, amikor már foglalkozni kell a szervezetfejlesztéssel.
Szabolcs szerint a vállalkozói tudatosság az első perctől fontos, a vállalkozás indításának első pillanatától érdemes abban gondolkodni, hogy a cég egyszer nagyobb lesz, az építkezést pedig ez alapján jó elkezdeni. Teljesen rendben van, ha a 3-5 fő az elején a szívét-lelkét beleteszi a cégbe, de az is elengedhetetlen, hogy értsék, miért is csinálják ezt.
Karriercélt is adni kell, amelyben Szabolcs két irányt lát:
Biros Levente szerint is már a legelején, a “mindenes korszakban” kell a szervezetfejlesztést menedzselni, és az előrelépésért sajnos a szabadidőt és a hétvégéket is fel kell áldozni. A legegyszerűbb, ha a vállalkozó vagy cégvezető rajzol egy ábrát, amelyből látha, merre tart a cég, kinek milyen pozíciója lesz, és mi motiválja majd a jövőben.
Szabolcs még hozzátette, hogy a siker érdekében nem a cég következő lépéséhez kell embereket felvenni, hanem a teljes vállalati vízióhoz igazodók alkalmazását kell szorgalmazni.
Előkerült az ellenállás témaköre is, a vezetők boncolgatták, hogyan lehet túllépni a "jó az úgy, ahogy van, ahogy eddig volt" jelenségen, a változás ugyanis néha falakba ütközhet.
Levente szerint úgy lehet szervezett céget csinálni egy szervezetlenből, hogy az őszinte, kendőzetlen kommunikációra voksol a vállalkozó, és még akkor is megosztja a történéseket a dolgozókkal, ha válságba kerül a cég.
Szabolcs szerint a kommunikáció mellett a tervezhetőség még a kulcs, amit nem lehet megspórolni. A vállalkozó nem fél a változástól, de a dolgozók igen, a változásokból eredő előnyeik megtervezése biztonságot adhat nekik. Ehhez kapcsolódva az írásba szedett, letisztázott kommunikáció elégedett dolgozókat eredményez. Azt pedig tudjuk, hogy minél elégedettebbek a kollégák, annál stabilabb lesz a vállalkozás.
Az innováció, az ötletelés fontossága is előkerült Milán fiókjából, a Billingo álláspontja pedig, hogy az innováció kulturális kérdés: a cégvezetés és a vállalkozó legyen nyitott, tényleg álljon nyitva az a bizonyos ajtó a kollégák előtt, a vezető valóban legyen kíváncsi. A másik oldalról fontos, hogy a dolgozóban legyen meg a drive, akarjanak újat mondani.
Már 10 éve részese a magyar vállalkozások életének a Billingo online számlázó, ami most ünnepli megalapításának 10. évfordulóját. A cég elsősorban a mikro-, kis...
A Joint Venture Szövetség immár harmadik alkalommal rendezte meg a Companies for the Future Award gálát, ahol idén Besztró Szabolcs, a Billingo Operatív és Stra...
A magyar vállalkozások többsége szerint az MI időt és energiát spórol a cégeknek. A mesterséges intelligencia üzleti célú használatára már Magyarországon is ...
Itt a nagy leleplezés: a Billingo háza táján óriási fejlesztések folynak a háttérben, amely nemcsak a számlázást helyezi új alapokra. Vezérigazgatónk, Sárospata...
Gőzerővel dolgozunk azon, hogy az átalányadózók év végi hajrája könnyebb legyen. Az utolsó negyedév sosem egyszerű egy vállalkozónak, de mi igyekeztünk azzá ten...
Óriási szükség van arra, hogy a vállalkozások előre tervezzenek, gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a változásokra. A marketing területére különösen igaz e...