Szeretnéd felvirágoztatni vállalkozásodat? Minél több vásárlót elérni? Felépítettél egy jó adatbázist, de úgy érzed, hogy nem elég hatékony az e-mail marketinged? Adunk néhány hasznos tippet, hogy hogyan kommunikálhatsz jól a célközönségeddel.
Függetlenül attól, hogy termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítesz, milyen marketing eszközöket használsz: egy dolog leszögezhető, hús-vér emberek a vevőid. Emberek, akiknek megvannak a saját problémái, amelyre megoldást szeretnének, a saját ízlésük, gondolatviláguk és nem mellesleg egyre immunisabbak. Immunisak a hangzatos marketing szövegekre a sales stratégiákra. És egyre inkább fontossá válik, hogy ismerd őket, pontosan tudd, hogy mi jár a fejükben. Ehhez mérten tedd személyre szabottá azt, amit szeretnél eladni.
Évről-évre növekszik a sales csatornák száma, de azt kimondhatjuk, hogy az e-mail még mindig az egyike a leghatékonyabb módszereknek. Csak nem mindegy, milyen az az e-mail.
Öt évvel ezelőtt talán még működött, hogy napi szinten semmitmondó e-mailekkel bombázd a feliratkozóidat. Mára ez azonban teljesen megváltozott.
Hogy a vásárlód megnyitja-e az e-mailedet vagy sem, a tárgy mezőn múlik. Gondolj csak bele! Leülsz a gép elé, a postafiókodban ott vár 100 olvasatlan e-mail. Gyorsan átfutod a listát, hogy kitől érkezett leveled. Ahhoz, hogy egy ismeretlentől érkező sales e-mailen megakadjon a szemed, bizony nagyon ütős felhívásnak kell lennie. Másodpercek alatt dől el, hogy olvasatlanul a kukában landol egy levél vagy sem.
Ha nem szentelsz kellő figyelmet a tárgymező megírására, jobb, ha bele sem kezdesz! Ha a leveled a kukában végzi, nincs e-mail kampány és nincs eladás sem.
Felejtsd el az olyan szavakat, mint ’Sale’, ’Akció’! Legyél sokkal kreatívabb! Titokzatos, meglepő és sürgető! Fontos, hogy kíváncsiságot és érzelmet kelts!
„Péter, ezt hogy gondoltad?”
„Andrea, Te nem vagy komplett!”
„Képzeld el, mi történt velem!”
„Kata, van 1 perced?”
Nem elég azonban az üzenet a tárgy mezőben. A levélben folytatnod kell a felépített történetet, a vásárlód meg kell hogy kapja azt az ígéretet, amire rákattintott. Egyszer ugyanis bepalizhatod, másodszorra viszont a leveled azonnal törlésre kerül.
A vásárlódnak úgy kell éreznie, hogy csak neki írtál, ismered az életét, az álmait, a céljait.
Hogyan teheted személyessé a leveleidet?
Fontos, hogy valóban akard megismerni a célközönségedet. Kutass, mérd fel, mire van igénye a (leendő) vásárlódnak, hol dolgozik, mivel foglalkozik szabadidejében, milyen témák érdeklik.
Meg kell, hogy értsd, mire van szüksége. Mit tudsz te nyújtani neki? Mit adhatsz neki, aminek nem tud ellenállni?
Érezze azt, hogy érte vagy. Hogy csakis az a fontos neked, amire ő vágyik.
Ha ezzel megvagy, ne feledkezz meg arról sem, hogy ezt hogyan tálalod neki.
Nem szerencsés például olyan feladóval kiküldeni a leveledet, hogy info@xy.com. Kerüld az olyan hibákat is, hogy úgy menjen ki a leveled, hogy ’Szia, {Keresztnév}’.
Ha egyszer elköveted ezt a baklövést, nem lesz újabb esélyed.
Ahhoz, hogy valóban sikeres legyen a sales stratégiád, kevés a jó sztori, egy tuti megoldás. Fontos az is, hogy vásárlód valóban akcióba lendüljön. Ha erről lecsúszol, akkor hiába a tökéletesen megírt e-mail.
Két óriási hibát követhetsz el ezen a ponton. Az egyik, hogy túl sok mindent kérsz a vásárlódtól, a másik, hogy nem eleget.
Ha azt tapasztalod, hogy nagyon kevesen reagálnak az e-mailedre, az azt jelenti, hogy hiba csúszott az akcióba.
Megfogalmaztad pontosan, hogy mit tegyen? Például: ’Regisztrálj itt!’ „Igen, szeretném a könyvet most!’ stb.
Amennyiben még azt is gondolod, hogy mindent érhetően leírtál az e-mailedben, fontos, hogy legyen egy nagyon tömör, egyértelmű cselekvésre ösztönző, jól látható gombod, linked.
Ha túl sok kérdést kapsz e-mailen, Facebookon, az azt jelenti, hogy valami nem volt világos. A tapasztalat az, hogy minél több a kérdés, annál kevesebb a valódi cselekvés.
Ez olyan esetben fordulhat elő, ha például több terméket vagy szolgáltatást is kínálsz egy levélben és nehéz döntés elé állítod a vásárlódat. Ne szórd szét a fókuszodat! Koncentrálj mindig egy termékre/szolgáltatásra, legyen egyértelmű, hogy mit vársz a vevődtől.
Kattints még több érdekességért, hasznos tippért vállalkozásoddal, számlázással kapcsolatban >>
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...