Összegyűjtöttük a legnépszerűbb önfejlesztő könyveket, amelyek többsége nem sokkal a kiadást követően bestseller lett és vállalkozók millióinak életét változtatta meg.
A sikeres ember egyik fontos ismérve, hogy folyamatosan képzi magát. Nem elégszik meg azzal, amije van, hajtja a tudásszomj, hogy megismerje önmagát, hogy egyre nagyobb célokat valósítson meg. Újabb és újabb készségeket, ismereteket sajátít el és ahogy növekszik, úgy válik egyre sikeresebbé az üzleti életben is.
Lehet, hogy azok közé tartozol, akik annak idején nem szerettek tanulni az iskolában és alig vártad, hogy a nagybetűs életbe kilépve magad mögött hagyd a kötelező olvasmányokat és biflázást.
Az önfejlesztés azonban más. Az egyik legjobb befektetés. A személyiségfejlesztéssel megváltozik az életszemléleted. Ahogy belül átalakulsz, pozitívabbá, magabiztosabbá és motiválttá válsz, úgy tudsz vállalkozóként is egyre eredményesebb lenni.
Most olyan olvasnivalókat gyűjtöttünk össze számodra, amelyek segítenek, hogy sokkal hatékonyabban vezethesd vállalkozásodat.
A Gondolkozz és gazdagodj! egy igazi alapmű, nem hiányozhat a polcodról. Első megjelenése óta valódi sikerkönyv, melyen világszerte kiemelkedő üzletemberek, alkotók, vállalkozók, sikeres emberek nemzedékei nevelkedtek. A mai napig az egyik legátfogóbb kézikönyv a pénzteremtés területén.
Többek között arra keresi a választ, hogy mitől lesz egyik ember sikeresebb, mint a másik? Mi szükséges az előrejutáshoz, alkotáshoz, gyarapodáshoz és miért nem sikerül ez mindenkinek? Hogyan jut el valaki számtalan akadály közepette a céljaihoz, míg mások a rengeteg befektetett munka ellenére miért nem tudják megvalósítani álmaikat.
Ryan Holidayt a sztoicizmus újkeletű népszerűségének megteremtőjeként is szokták aposztrofálni. Stratégiáit többek között a Google, a Twitter és a Youtube is felhasználta esettanulmányként.
Jópár híresség ültette át saját életébe a könyv gondolatait, többek között Arnold Schwarzenegger.
A szerző bemutatja, hogy a világtörténelem legsikeresebb egyéniségei - John D. Rockefeller vagy Steve Jobs - hogyan alkalmazták a sztoikusok módszereit a nehézségek leküzdésében.
Kifejezetten ajánlott azok számára, akiknek túl sok a stressz az életükben és nehezen birkóznak meg a problémákkal. Segít megtanulni, hogy hogyan összpontosítsunk egy szituációban azokra az elemekre, amelyeket képesek vagyunk befolyásolni és hogyan változtassuk lehetőséggé az akadályokat.
A nagysikerű - 1,5 millió példányszámban eladott - könyv kiváló képet ad arról, hogy hogyan működnek az emberek. Mitől mondanak igent valamire, vagy hogyan engednek egy reklám csábításának? Hogy hogyan győzhetsz meg valakit olyan elképzelésekről, melyeket korábban egyáltalán nem támogatott?
Tehát egy igazi marketing témájú alapkönyv azoknak, akik most kezdenek vállalkozásba vagy szeretnék még mélyebben megismerni vásárlóikat.
A szerző maga szociálpszichológus, aki együttműködést célzó befolyásolás elméletét és gyakorlatát tekinti át tanulságos történetekkel tarkítva.
A New York Times díjnyertes szerző a szokások birodalmába vezet be minket és rávilágít arra, hogy megfontoltnak gondolt döntéseink valójában csak szokások. Ezek pedig befolyásolják életünk minden területét: a hangulatunkat, az egészségünket, a pénzügyi biztonságunkat stb.
Bemutatja, hogy hogyan változtathatunk berögzött szokásainkon és alakíthatjuk át ezzel üzleti vállalkozásunkat és egész életünket. Hogyan fejleszthetünk ki jó habitusokat és hagyhatjuk el rossz viselkedésmintáinkat.
Az életrajzi könyvek kiemelkedően fontosak a személyiségfejlesztés útján. Ezek ugyanis lehetőséget adnak betekinteni mélyebben egy népszerű, sikeres ember életébe, megismerni személyiségét, szokásait, világlátását.
Az Apple-vezér és Pixar társalapító Steve Jobsszal a könyv szerzője több, mint 40 alkalommal beszélgetett és az írásban megszólalnak családtagjai, barátai, kollégái, üzlettársai.
Jobs igazi példakép és úttörő volt, aki felismerte, hogy a XXI. században az értékteremtés igazán hatékony módja a kreativitás és a technológia összekapcsolása, s ezért olyan vállalatot hozott létre, amelyben a kreativitás profi mérnöki teljesítménnyel párosul.
Steve Jobs életében nem voltak tabuk, így a könyvben is nagyon őszintén beszél szenvedélyeiről, félelmeiről, maximalizmusáról, gonoszságairól és kontrollmániájáról.
Élettörténete példaértékű és tanulságos, tele leckékkel innovációról, jellemről, vezetésről és értékekről.
Walter Isaacson korábban olyan sikerkönyveket is jegyzett, mint a Kissinger életrajz, vagy az Einstein: egy zseni élete és világa.
Akár üzleti koncepcióról, akár probléma megoldásról van szó, a siker azon múlik, hogy meg tudod-e valósítani a céljaidat. Ugyanis a hétköznapok során a napi teendők közepette gyakran vész el a fókusz.
A megvalósítás 4 alapszabálya, vagyis a fókusz, az "emelőhatás", a bevonódás és az elszámoltathatóság alapelve egy mindenki számára könnyen alkalmazható módszer. Támogatja a hatékony üzleti stratégia kialakítását, a célok elérését és azoknak a szokásoknak és viselkedésformáknak a kifejlesztését, melyek ezt támogatják.
A TED előadások újradefiniálták a sikeres prezentációt és a nyilvános előadások aranysztenderjévé váltak. Lázba hozták a világot. Carmine Gallo könyve bemutatja azokat a titkokat, amelyek lebilincselővé és inspirálóvá teszik a TED előadókat.
Ne hagyd ki ezt az olvasmányt, ha félelem nélkül, magabiztosan és hitelesen szeretnél nagy nyilvánosság előtt kommunikálni. Kiváló cégvezetőknek, értékesítőknek, trénereknek, illetve mindazoknak, akik nap mint nap emberekkel foglalkoznak.
Megtanulhatod, hogy hogyan adj jól elő, hass az érzelmekre és az értelemre egyszerre. Elsajátíthatod, hogy hogyan váljon az előadásod energikussá, magával ragadóvá és hogyan érj el minél nagyobb célokat.
Beszéltünk már az életrajzi könyvek hatalmas erejéről. Ashlee Vance briliáns és hihetetlenül izgalmas könyve a Szilícium-völgy legmerészebb üzletemberének és legnagyobb visszatérőjének életébe ad betekintést.
Elon Muskot úgy is szokták emlegetni, mint a vasember, aki Thomas Edison, Henry Ford és Steve Jobs modernkori ötvözete. A PayPal, a Tesla Motors, a SpaceX és a SolarCity atyjával a szerző több mint 50 órányi interjút készített. Bemutatja életúját nehéz dél-afrikai gyermekkorától egészen a globális üzleti világ csúcsáig.
Tony Robbins a világ egyik legismertebb trénere, aki nem csak számos sikerkönyv írója, de népszerű pszichológus is.
Írása többek között abban ad értékes tanácsot, hogy hogyan hozzunk gyakrabban döntéseket életünkben és miként élvezzük azokat? Hogyan számolhatjuk fel saját sikerünk gátjait? Miként válhatnak a hiedelmeink teremtő erővé? És hogyan tegyünk fel valódi problémamegoldó kérdéseket?
Elsősorban ahhoz visz közelebb, hogy felfedezzük önmagunkban a tehetségünket, azt a géniuszt, aki sikeressé teszi életünket.
A könyv fő fókusza, hogy hogyan legyünk sikeresek a munkában a pozitív pszichológia eszközeivel? Achor írása elsősorban annak megértésében segít, hogy a boldogság miként járul hozzá a sikerekhez és az üzleti eredményességhez.
Nem kérdés, hogy minden ember sikeres és boldog akar lenni. Ez az izgalmas olvasnivaló bemutatja azt a 7 alapelvet, melyekkel boldogabbak, ezáltal motiváltabbak, kreatívabbak és eredményesek lehetünk. Amelyek segítenek, hogy hatékonyabban tudjunk dolgozni és sokkal jobban tudjunk élni a kínálkozó lehetőségekkel akár egyénileg, akár csapatszinten.
Brian Tracy sikerkönyve elsősorban abban nyújt segítséget, hogy megtanuld, hogyan vedd kezedbe a jövődet? Hogyan érheted el a legmerészebb álmaidat? Azokat a leghasznosabb ötleteket és gondolatokat gyűjtötte össze, amelyek segítenek a célok kitűzésében és azok megvalósításában?
Több mint 25 millió példányban adták ki Stephen R. Covey világhírű könyvét, amely már első kiadása után szinte azonnal bestseller lett. Elvközpontú oldalról közelít a személyes és szakmai problémák megoldásához.
Anekdotákkal tarkítva mutatja be, hogy miként vagyunk a szokásaink rabjai. Hogy mennyire nem vagyunk tudatosak döntéseinkben és cselekedeteinkben? Bemutatja azt a 7 alapelvet, amely segít a változtatások kezelésében és a lehetőségek kiaknázásában.
A szerző 1998-ban alapította meg a PayPalt, melynek vezérigazgatója volt és 2002-ben tőzsdére vitte. 2004-ben fektetett be a Facebookba, ahol igazgatóként dolgozik. Alapítója a Palantir Technologies nevű szoftvercégnek és finanszírozója volt a LinkedInnek, a Yelpnek és még számos sikeres technológiai startupnak. Társtulajdonosa a Founders Fundnak, amely többek közt a SpaceX- és az Airbnb alapítója.
Thiel szerint ha megszokott tevékenységet végzünk, akkor csak valamilyen már ismert dologból hozunk létre többet. Viszont ha valami újat alkotunk, azzal nulláról az egyre jutunk. Bár könnyebb valamit lemásolni, mégis a nagy dolgok az új megalkotásával születnek.
Verne Harnish egy olyan egyszerű és praktikus eszköztárat ír le ebben a könyvben, amelyből cégtulajdonosok ezrei profitáltak.
Olyan alapvető ötleteket tartalmaz, amelyek tényleges piaci értéket és tulajdonosi bőséget teremtenek és azokon a szokásokon alapulnak, melyet anno Rockefeller alkalmazott az olajipar tökéletesítésére. Ez alatt az idő alatt Rockefeller fegyelmezett módszerekre cserélte az eredeti úttörő spekulánsok zűrzavaros technikáit. Ezeket a fontos tudományokat magyarázza el, melyet minden cégnek szokássá kell alakítani, ha sikeres akar lenni az elkövetkezendő évtizedekben.
Izgalmas könyvében az amerikai pszichológusnő, Angela Duckworth a Grit-hatást mutatja be. Az írónő Pennsylvania Egyetem doktori programjában került kapcsolatba Martin Seligmannal, a pozitív pszichológiai talán legnevesebb képviselőjével. Azt kutatta, hogy a kivételes eredményeket elérő emberek minek köszönhetik sikerüket: a velük született tehetségüknek, vagy például a bennük rejlő gritnek. Végül arra jutott, hogy azok érnek el nagyobb sikereket, akik nélműködése lép az elszántság, a kitartás, az állhatatosság és a szenvedély, amely hosszú távú célokkal párosul.
Saját élettörténetén és esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogy valójában nem a szerencse és a veleszületett tehetség határozza meg lehetőségeinket és teljesítményünket. Sokkal inkább az akaraterő, a kitartás és az állhatatosság, amelyek fejleszthetők. Ez az út vezet az átlagembertől a sikeresig.
Ha folyamatosan fejleszted magad, sokkal hatékonyabbá válsz az életed minden területén. Ráadásul a legnagyobbaktól tanulni igazi megtiszteltetés.
Akár most indítod vállalkozásodat, akár évek óta az üzleti világban dolgozol, mindig kell, hogy időt szánj új gondolatoknak, ötleteknek.
És ha még nem volt elég az érdekes olvasnivalókból, van pár izgalmas cikkünk számodra >>
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...