Hogyan legyen sikeres a webáruházad? A legjobb tippek ✅ webshop tulajdonosoknak!

Vállalkozásfejlesztés 2020.03.10. - 16 p. olvasás

Mi a sikeres webáruház titka? Hogyan vonzhatsz több látogatót webshopodba? Mitől lesz elégedett a vásárlód? A saját webáruház kifizetődőbb vagy hatékonyabb bérelni? Mi az, ami megkönnyítheti az életed webshop tulajdonosként? Összegyűjtöttük azokat a hasznos információkat, amelyekre szükséged lehet, ha jövedelmezővé és népszerűvé szeretnéd tenni webáruházadat.

Sikeres webáruház

Miért olyan népszerűek a webáruházak? A webshop indítás előnyei!

Ugye milyen jó érzés megrendeli kedvenc ruhadarabodat, könyvedet, műszaki cikkedet néhány kattintással? Elintézni a nagybevásárlást alig 5 perc alatt? Korábban, akár egy egész napod is ráment arra, hogy üzletről üzletre jártál.

A webáruházak rengeteg időt és energiát spórolnak meg nekünk. A webes vásárlás nagyon gyors és kényelmes. Nem csoda, hogy egyre nő a népszerűsége.

Vásárlóként igazi ajándék, hogy

  • 0-24 órában tudsz vásárolni
  • bármikor, bárhonnan rendelhetsz, nem kell kimozdulnod a lakásból, irodából
  • néhány perc alatt elintézheted a vásárlást
  • nem kell sorban állnod
  • könnyebben, gyorsabban tudsz tájékozódni, összehasonlítani a termékeket
  • megspórolhatod az utazás költségeit

sikeres webáruház

Webshop tulajdonosként idő és költséghatékony

  • olcsón elindíthatod
  • bárhonnan üzemeltetheted
  • nem kell helyiséget bérelned, fenntartanod
  • nem szükséges beosztást készíteni az alkalmazottjaidnak, nyitástól-zárásról gondoskodnod
  • nincs szükség az üzlet takarítására, tisztán tartására
  • áruházad mindig nyitva van
  • korlátlan az áruválasztékod
  • többféle termékkategóriát is foglalkozhatsz
  • könnyen módosíthatod a kínálatot
  • könnyen szerezhetsz vásárlókat online
  • automatizálható, akkor is működik, ha szabadságra mész

Webáruház indítása – hogyan kezdjek neki?

A webshop indításához korábban nem csak egy jó ötlet, a megfelelő termékpaletta kellett, hanem bizony rengeteg pénz is. Hiszen a webáruház létrehozása, üzemeltetése, folyamatos fejlesztése óriási költség. És akkor még nem is beszéltünk a logisztikáról, a raktárkezelésről, a számlázásról vagy épp a marketingről. Számtalan feladat, melyek sok pénzt, időt és emberi erőforrást igényelnek.

A legszűkebb költségvetéssel számolva is ez milliókat jelent.

Mára már egészen más a helyzet!

Olyan profi webshop megoldások vannak a piacon, amelyekkel akár pár óra alatt kiválóan működő webáruházat hozhatsz létre. Kevés időráfordítással és minimális költséggel.

Többféle lehetőség is van, hogy hogyan indulj el a sikeres webáruház tulajdonosok ma már nem is olyan rögös útján. Ezeket fogjuk részletesen átvenni.

Webáruház indítása előtt először is érdemes átgondolni néhány alapkérdést

  • Mi a célod a webáruházzal?
  • Mennyit és milyen termékeket fogsz árulni?
  • Milyen ütemben szeretnéd bővíteni a termékpalettát?
  • Honnan szerzed be a termékeket?
  • Ki fogja szállítani a termékeidet?
  • Hol fogod raktározni a termékeket?
  • Hogyan tudnak fizetni a vevők? Hogyan számlázol?
  • Hogyan kezeled a visszárut?
  • Milyen bevételt akarsz termelni havi és éves szinten?
  • Milyen külsőt szeretnél a webáruházadnak?
  • Milyen funkciók szükségesek a működéshez? Hogyan tudsz folyamatokat automatizálni?
  • Hogyan szerzel vevőket?

Szerencsére ma már nem kell minden egyes lépésre neked gondolnod. Hiszen léteznek olyan komplex megoldások, melyek magukban foglalják a keresőmotortól kezdve a logisztikát egészen a számlázásig. 

Lehet akár önműködő webáruházad is! >>

sikeres webshop

Saját webáruházat vagy webshop motort, bérelhető webáruházat válassz?

A saját fejlesztésű webáruház előnyei és hátrányai

A saját webáruház óriási előnye, hogy egyedi igényeidre szabhatod mind megjelenésében, mind funkcionalitásában. Így teljesen egyedi lehetsz a piacon.

Hátránya azonban, hogy költségesebb és időigényesebb. Gondoljunk csak arra, hogy nem elég létrehozni a webáruházat, azt üzemeltetni és fejleszteni is kell. Ezért általában csak a nagyobb cégek állnak neki a saját webáruház lefejlesztésének.

A webáruház indításának költségei

  • Fejlesztési vagy licenc költség
  • Testreszabási költségek
  • Termékfeltöltési költségek

A webshop fenntartásának költségei

  • Domain
  • Tárhely
  • Karbantartás
  • Tartalmi feltöltések
  • Könyvelés, adminisztráció
  • Logisztika (szállítás, raktározás)

Mikor érdemes webshop motort vagy bérelt webáruházat választanod?

  • kisebb büdzsével rendelkezel
  • nem áll rendelkezésre egy komplett fejlesztői csapat

Nemzetközi piacon a Shopify, a Magento vagy a WooCommerce lehet jó megoldás. Magyar piacon ezek mellett a Shoprenter és UNAS rendszerek a legkedveltebbek.

Bérelhető webshop esetén nem kell saját webáruházat fejlesztened. A bérbeadó cég ezt megteszi helyetted, egy komplex rendszert ad, melyet te havi díjért kibérelsz. Nem csak a grafikát, a programozást veszi le a válladról, hanem az üzemeltetést is.

A bérelhető webáruházak rengeteg funkcióval rendelkeznek. Hátrányuk lehet viszont, hogy nem felelnek meg esetleges egyedi, speciális igényeidnek. Hiszen nem tudhatnak mindent!

Valamit, valamiért! Viszont sokkal olcsóbbak.

Ha még nem vagy rutinos webáruház üzemeltető, nincs szükséged olyan sok funkcióra és viszonylag kicsi a termékpalettád, akkor kiváló választás!

Ráérsz saját webshopon gondolkodni, ha már van egy stabil ügyfélbázisod, megvan a tőkéd, az ütős termékkínálatod és hosszú távra tervezel az online piacon.

legjobb webáruház

A legjobb bérelhető webáruházra van szükséged? Így dönts!

Ha nem tudod, hogy melyik webshop motor vagy bérelhető webáruház a legjobb számodra, akkor ezeket a szempontokat vedd figyelembe:

1. Ár

  • Mennyibe kerül?
  • Van-e ingyenes próbaverziója?

2. Megjelenés, dizájn

  • Milyen sablonokat tudsz használni?
  • Mennyire szabhatók személyre a sablonok?

3. Funkciók, technikai paraméterek

  • Van-e hírlevél- és e-mail küldési lehetőség?
  • Tudsz-e popupokat használni?
  • Milyenek a banner lehetőségek?
  • Milyen követőkódokat tudsz elhelyezni?
  • Milyen integrációk elérhetőek? (API, logisztika, számlázás stb.)

4. Felhasználói élménye (UX)

5. SEO

  • Milyenek a keresőoptimalizálási lehetőségek?

6. Ügyfélszolgálat

A webáruház indítás lépésről lépésre - milyen jogi feltételeknek kell megfelelni?

Legyél számlaképes!

A webáruház indítás kereskedelmi tevékenység, ezért adószámos magánszemély nem nyithat webshopot. Fontos, hogy vagy egyéni vállalkozó legyél, vagy céges formában (Kkt., Bt., Rt., Kft.) működtesd a webshopot.

Milyen engedélyekre van szükséged webáruház nyitáshoz?

Engedély és szakképesítés alapesetben nem kell webshop indításakor. Speciális termék esetén azonban külön szakhatósági engedélyre van szükség. Erről érdemes szakemberrel konzultálni.

Ha webáruházat indítasz, működési engedélyre nincs szükséged, viszont be kell jelentened a székhely szerint illetékes önkormányzat jegyzőjénél.

A bejelentést a “Kereskedelmi tevékenység bejelentése” elnevezésű nyomtatvánnyal teheted meg. A bejelentést követő 10 napon belül a jegyző határozatot hoz és nyilvántartási számot ad ki.

Szükség van-e fizikai helyiségekre?

Nem kötelező sem fizikai üzletet, sem vevőszolgálati helyiséget, sem irodát fenntartanod

Milyen tevékenységi kört válassz?

Webshop üzemeltetéséhez fel kell venned a TEÁOR 4791 / ÖVTJ 479102 – „Csomagküldő, internetes tevékenységi kört. Ha a kereskedés kizárólag az interneten folyik, egyéb tevékenységi körre nincs szükség.

Környezetvédelmi termékdíj

Amennyiben a webáruházunkban megrendelt terméket magunk csomagoljuk, azt be kell jelenteni a NAV-nak és környezetvédelmi termékdíjat kell fizetnünk.

A környezetvédelmi termékdíj vonatkozik a szórólapokra, reklámkiadványokra és az irodai papírra is.

Akkor is köteles vagy termékdíjat fizetni, ha olyan nagy környezetterhelést jelentő termékeket árulsz. Mint pl. elektronikai berendezéseket vagy épp akkumulátort, autógumit.

Mindenképp tájékozódj a fizetendő díjról, annak elmulasztása ugyanis komoly pénzbüntetést von maga után.

Adatkezelési tevékenység bejelentése

Amennyiben a webáruházadban adatot kezelsz, be kell jelentened a NAV-nak, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH).

Nem válsz adatkezelővé, ha…

  • vásárlóid személyes adataikkal regisztrálnak a webáruházadba
  • adatokat tárolsz a vásárlóidról

Adatkezelővé akkor válsz, ha…

  • vásárlók adatait direkt marketingre, nyereményjátékra használod
  • hírlevelet küldesz

Amennyiben adatkezelővé válsz, nyilvántartási számot kell kérned.

A marketing céllal folytatott adatgyűjtés és kezelés során, valamint a vásárlói adatok kezelésekor be kell tartani a GDPR uniós előírásait.

Milyen adatokat kell feltüntetned webáruházadban?

A webshopban fel kell tüntetni azokat az adatokat, melyekkel beazonosítható az áruház üzemeltetője. Emellett meg kell jeleníteni az ügyfélszolgálati elérhetőségeit.

  • név
  • székhely
  • levelezési cím
  • cég képviselőjének neve
  • adószám
  • cégjegyzékszám
  • vállalkozói igazolvány száma
  • nyilvántartó cégbíróság neve
  • ügyfélszolgálat telefonszáma
  • ügyfélszolgálat e-mail címe
  • tárhelyszolgáltató székhelye/telephelyét
  • tárhelyszolgáltató adatai
  • tárhelyszolgáltató e-mail címe
  • engedélyköteles termékek/szolgáltatások esetén a nyilvántartási szám

Minden esetben fontos tájékoztatni vásárlóidat:

  • A termékek adatairól megrendelés előtt
  • Megrendelés után visszaigazolást kell küldeni a vásárlónak

A webáruházban fel kell tüntetni az alábbiakat:

  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Szavatosság, jótállás
  • Elállási jog

Hogyan szerezz vásárlót a webáruházadba és hogyan tartsd meg őket?

Miután megvan a legjobb webáruház platformod, feltöltötted a termékeket, megszerezted a szükséges engedélyeket, indulhat a buli! Azaz a munka, munka, munka.

A ’Hogyan szerezzek vásárlót a webáruházamba’ kérdés nem csak a kezdeti lépésekkor, hanem folyamatosan felmerül majd.

Milyen módszereket alkalmazhatsz?

1. Hirdess!

Arról már korábban beszéltünk, hogy önmagában a jó termék és a szép webáruház még nem elég. Fontos, hogy a célközönséged minél inkább megismerje webshopodat, kapjon egy életérést és szívesen böngésszen termékeid között.

Így már kezdő bolt tulajdonosként is fontos, hogy legyen hirdetésre elkülönített pénzed.

Ahhoz, hogy a hirdetésed sikeres legyen és hamar visszahozza a befektetett költséget, alaposan meg kell ismerned a célcsoportodat. Tudnod kell, hogy mit szeret, hol vásárol, mire költ szívesen.

2. Küldj hírlevelet!

A hírlevél az egyik legjobb eszköz a vásárló szerzésre és megtartásra. Így tudod legközvetlenebb módon elérni vevőidet. Törekedj rá, hogy legyél egyedi. A hírlevelek ne csak az eladásról szóljanak. Bemutathatod a termékeidet, értesítheted a vásárlókat az akciókról, de ne kizárólag erre fókuszálj. Tekints ezt egy olyan felületnek, melyen keresztül még jobban megismerhetnek és ahol te is segítheted őket tippekkel, tanácsokkal.

3. Legyél aktív a közösségi médiában!

A közösségi média elsősorban a szórakozásról szól. Itt nincs helye termékképeknek, unalmas termékleírásoknak. Törekedj arra, hogy közvetlen kommunikáció alakuljon ki a látogatókkal. Legyél interaktív. Mutasd be webshopodat kicsit más megközelítésben, engedj betekintést webshopod mindennapjaiba a vásárlóknak.

4. Tartalommarketing

Bírd rá a vevőt a vásárlásra úgy, hogy ő maga se tudja, hogy te vetted rá. Vagyis érezze a vágyat, hogy a vásárlód legyen anélkül, hogy bármilyen terméket közvetlenül ajánlottál volna. Egyre inkább ez a nyerő stratégia, hiszen az emberek kezdenek immunissá válni a közvetlen eladásra.

5. SEO

A keresőoptimalizálás kulcsfontosságú egy sikeres webáruház felépítésében. Úgy kialakítani a webshopodat, termékleírásaidat, hogy azok tartalma könnyen találkozzanak a vásárlóid igényeivel.

webshop számlázás

Ne feledkezzünk meg a vásárlók lelkéről! Hogyan fokozhatod a vásárlói élményt?

Nem elég megszerezned a vásárlót, de le is kell nyűgöznöd. És ehhez önmagában megint csak nem elég, ha jó a terméked.

A felhasználóbarát rendelési felület, a megrendeléssel kapcsolatos pontos visszaigazolás, a gyors szállítás mind olyan tényezők, melyek nyomot hagynak a vevőkben. Ugyanígy a csomagélmény is! Vagyis az az érzés, amelyet a vásárló akkor él át, amikor kézhez veszi a csomagot.

A termékek kicsomagolása sokaknál egy külön rituálé. De a csomagélmény fokozásával az átlagos fogyasztók számára is elnyújthatod a szerzés, a birtoklás tudatosulásának örömét. Ennek köszönhetően a cégedtől való rendelést jó döntésként élik majd meg és márkádnak is nagyobb értéket tulajdonítanak.

A nagy webshopok számára is fontos a csomagélmény

Az Apple például olyan gyertyákat árul, amelynek illata megegyezik az új termék dobozának illatával, így a vásárlóik utólag is felidézhetik azt. Számos olyan cég is akad, akik a látványos elemekben bíznak.

Mi kell a tökéletes csomagélményhez?

Csomagolás

A vonzó külső sohasem elhanyagolható, még akkor sem, ha nem ez a legfontosabb termékelőnyöd. Vásárlód ez alapján szerzi majd az első benyomást a termékről, így már itt sokat tehetsz bizalmának elnyeréséért. Ha a csomagoláson megjeleníted céged logóját vagy egyéb arculati elemeit, akkor rögtön tudni fogják, hogy kitől érkezett a csomag.

A csomag díszítése

Szeretnéd vállalkozásod valamely erősségét (fiatalos lendület, megbízhatóság, precizitás stb.) hangsúlyozni? Akkor használj ezt kifejező szalagot vagy címkét a csomagoláson.

Kísérőlevél

Ez egy olyan apró figyelmesség, amely az exkluzivitás érzetét kelti majd vásárlódban. Megköszönheted a vásárlást is egy rövid üzenetben, hasznos tanácsokkal tudatosíthatod terméked előnyeit. Egy jól eltalált üzenettel csökkentheted a vásárlástól való elállások számát.

Látványos számla

Mutasd meg vállalkozásod egyéniségét és profizmusát azzal, hogy színes és igényes számlát állítasz ki. A Billingónál saját logóddal ellátott, formabontó sablonok között válogathatsz. A dizájnos sablonok segíthetnek vállalkozásod márkájának erősítésében.

Apró ajándék

Lepd meg vásárlódat valami olyasmivel, amire nem számít, de kifejezetten hasznos számára. Egy új kávéfőző esetén ez lehet egy ötletes füzet a legfinomabb kávékról. Hiszen amikor kinyitja a csomagot, akkor először az jut majd eszébe, milyen finomságokat fog elkészíteni. Ezekkel az ajándékokkal az érzékszerveit célozd meg, így már a kibontáskor biztos benne, hogy jól járt a termékkel.

Kupon

Az ajándékkal természetesen megcélozhatod határozottan az újravásárlást is. Ajándékozz olyan kupont, amely nem százalékos árengedményt ígér, hanem egy bizonyos összeg szerepel rajta. A vásárlók könnyebben lemondanak ugyanis egy jövőbeli lehetséges megtakarításról, mint arról a pénzösszegről, amit máris magukénak tudhatnak. Úgy érzik, hogy elveszik, ha nem használják fel a kupont.

Kíváncsi vagy, hogy nevelhetsz még visszatérő vásárlókat? >>

Mi a webshop tulajdonosok sikerének négy titka?

1. A webáruház termékeihez a tulajdonos érzelmileg kötődik. Vagy olyan problémára kínál megoldást, mellyel ő maga is szembesült a saját életében.
2. Saját erőből, szorgalmasan, szívósan építik fel e-kereskedelmi szolgáltatásukat, általában bérelt webáruház-motorral.
3. Felkutatják a célcsoportjukat és lelkiismeretesen, alaposan kommunikálnak ügyfeleikkel.
4. Néhány hétig, rosszabb esetben pár hónapig is, brutálisan sokat dolgoznak az első készlet feltöltésével és az induló marketingstratégia végrehajtásával.

A siker pedig nem más, mint az egyre növekvő vásárló szám és ezzel együtt a teendők növekedése is.

Egyre nagyobb az árukészlet, melyet raktározni kell, egyre több a kézbesítendő csomag, több számlát kell kiállítani stb. Egyre több tehát elvégzendő feladat. És ezzel együtt a nyomás.

Webshop logisztika – ahogy a legjobbak csinálják

A megoldás, a fulfillment. Vagyis a kiszervezett webáruház logisztika.

A logisztika egy nagyon erőforrás igényes terület, amely magában foglalja a termékek raktározását, összekészítését, csomagolását, számlázását és kiszállítását.

Ha a gyors növekedés vagy a külföldi piacokra való terjeszkedés miatt már nem tudjuk házon belül megoldani, érdemes logisztikai szolgáltatónak kiszervezni.

A fulfillment cégek előnyei:

  • Nem kell raktárt bérelned
  • Nincs szükség alkalmazottra
  • Sokkal hatékonyabb és költségkímélőbb megoldás

Tudj meg még többet, hogy hogyan segíti a kiszervezett logisztika webáruházad mindennapjait >>
Brutál hatékony webáruházra vágysz? Webshippy integráció a Billingónál >>

webáruház számlázás

Automatizáld webáruházad számlázását Billingóval! Spórolj időt!

Webáruház tulajdonosként igazán örömteli, amikor a rengeteg befektetett munka után a megrendelések elkezdenek özönleni. Ehhez azonban rengeteg számlát kell megírnod, ami egyre több időt vesz majd el a többi feladat rovására.

De nem kell, hogy így legyen! Kiváló automatizmusok léteznek, melyek leveszik a tervet a válladról.

Webáruházadat például egy API segítségével összekötheted a Billingo online számlázóval és automatizálhatod nem csak a számlázást, de az adóhatósági adatszolgáltatást is? 

Az API összekötéssel mikor megrendelés érkezik, a rendszer az információkat átküldi a Billingóba. Ezután automatikusan kiállítja a számlát. Sőt, ha az ügyfél az e-mail címét is megadja, akkor még nyomtatnod sem kell, hiszen a Billingo elküldi helyetted a számlát.

Így:

  • rengeteg időt spórolhatsz meg,
  • elfelejtheted az unalmas és monoton folyamatokat,
  • nem kell elírásoktól, vagy éppen kihagyott adatoktól tartanod,
  • a rendszeresen ismétlődő számlákat pedig hónapokkal előre beállíthatod (egyedi API összekötés esetén).

Hogyan segíti a Billingo webáruházad számlázását?

  • A Billingóval automatizálhatod webáruházad adatszolgáltatását a NAV-hoz
  • Másodpercek alatt elkészülnek webshopod számlái anélkül, hogy a gép elé ülnél
  • Az e-számlákkal még kényelmesebb lesz webáruházad működése
  • A fizetési értesítők küldésén is rengeteg időt nyerhetsz
  • A számlák tárolása minden eddiginél egyszerűbb és átláthatóbb lesz
  • Több webáruházhoz tartozó számlatömböt is kezelhetsz számlázódból
  • Bárhol és bármikor intézheted webshopod számlázását
  • Az adómentességet is feltüntetheted a számlákon
  • Egyedi számladizájnnal nyűgözheted le webáruházad vásárlóit
  • Több munkatársad is számlázhat a Billingóból
  • A könyvelés előkészítését is könnyedén letudhatod
  • Biztonságosan számlázhatsz Billingóval

Automatizáld és tedd villámgyorssá, kényelmessé webáruházad számlázását >>

Nincs még Billingo fiókod?
Regisztrálj és automatizáld webshopod számlázását!

Hasonló cikkek a kategóriában

b2w konferencia

Gyere kedvezménnyel az év legnagyobb B2W rendezvényére!

Vállalkozásfejlesztés 2023.10.11. - 3 p. olvasás

Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...

Átalányadózónak könyvelő

Átalányadózol? Tiszteld meg a vállalkozásod egy könyvelővel!

Vállalkozásfejlesztés 2023.09.13. - 6 p. olvasás

A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...

Üzleti terv minta

Üzleti terv minta - Beavatunk az üzleti terv írás rejtelmeibe!

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.25. - 13 p. olvasás

Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...

banki spórolás

Így spórol neked időt a bankod - és a Billingo

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.23. - 7 p. olvasás

Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...

bankautomatizálás

Így automatizáld a bankolásod

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.17. - 8 p. olvasás

Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...

nyári üzleti tervezés

5 tipp a hatékony üzleti tervezéshez

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.16. - 5 p. olvasás

Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...

Back to Top