Mi a sikeres webáruház titka? Hogyan vonzhatsz több látogatót webshopodba? Mitől lesz elégedett a vásárlód? A saját webáruház kifizetődőbb vagy hatékonyabb bérelni? Mi az, ami megkönnyítheti az életed webshop tulajdonosként? Összegyűjtöttük azokat a hasznos információkat, amelyekre szükséged lehet, ha jövedelmezővé és népszerűvé szeretnéd tenni webáruházadat.
Ugye milyen jó érzés megrendeli kedvenc ruhadarabodat, könyvedet, műszaki cikkedet néhány kattintással? Elintézni a nagybevásárlást alig 5 perc alatt? Korábban, akár egy egész napod is ráment arra, hogy üzletről üzletre jártál.
A webáruházak rengeteg időt és energiát spórolnak meg nekünk. A webes vásárlás nagyon gyors és kényelmes. Nem csoda, hogy egyre nő a népszerűsége.
A webshop indításához korábban nem csak egy jó ötlet, a megfelelő termékpaletta kellett, hanem bizony rengeteg pénz is. Hiszen a webáruház létrehozása, üzemeltetése, folyamatos fejlesztése óriási költség. És akkor még nem is beszéltünk a logisztikáról, a raktárkezelésről, a számlázásról vagy épp a marketingről. Számtalan feladat, melyek sok pénzt, időt és emberi erőforrást igényelnek.
A legszűkebb költségvetéssel számolva is ez milliókat jelent.
Mára már egészen más a helyzet!
Olyan profi webshop megoldások vannak a piacon, amelyekkel akár pár óra alatt kiválóan működő webáruházat hozhatsz létre. Kevés időráfordítással és minimális költséggel.
Többféle lehetőség is van, hogy hogyan indulj el a sikeres webáruház tulajdonosok ma már nem is olyan rögös útján. Ezeket fogjuk részletesen átvenni.
Szerencsére ma már nem kell minden egyes lépésre neked gondolnod. Hiszen léteznek olyan komplex megoldások, melyek magukban foglalják a keresőmotortól kezdve a logisztikát egészen a számlázásig.
Lehet akár önműködő webáruházad is! >>
A saját webáruház óriási előnye, hogy egyedi igényeidre szabhatod mind megjelenésében, mind funkcionalitásában. Így teljesen egyedi lehetsz a piacon.
Hátránya azonban, hogy költségesebb és időigényesebb. Gondoljunk csak arra, hogy nem elég létrehozni a webáruházat, azt üzemeltetni és fejleszteni is kell. Ezért általában csak a nagyobb cégek állnak neki a saját webáruház lefejlesztésének.
Nemzetközi piacon a Shopify, a Magento vagy a WooCommerce lehet jó megoldás. Magyar piacon ezek mellett a Shoprenter és UNAS rendszerek a legkedveltebbek.
Bérelhető webshop esetén nem kell saját webáruházat fejlesztened. A bérbeadó cég ezt megteszi helyetted, egy komplex rendszert ad, melyet te havi díjért kibérelsz. Nem csak a grafikát, a programozást veszi le a válladról, hanem az üzemeltetést is.
A bérelhető webáruházak rengeteg funkcióval rendelkeznek. Hátrányuk lehet viszont, hogy nem felelnek meg esetleges egyedi, speciális igényeidnek. Hiszen nem tudhatnak mindent!
Valamit, valamiért! Viszont sokkal olcsóbbak.
Ha még nem vagy rutinos webáruház üzemeltető, nincs szükséged olyan sok funkcióra és viszonylag kicsi a termékpalettád, akkor kiváló választás!
Ráérsz saját webshopon gondolkodni, ha már van egy stabil ügyfélbázisod, megvan a tőkéd, az ütős termékkínálatod és hosszú távra tervezel az online piacon.
Ha nem tudod, hogy melyik webshop motor vagy bérelhető webáruház a legjobb számodra, akkor ezeket a szempontokat vedd figyelembe:
1. Ár
2. Megjelenés, dizájn
3. Funkciók, technikai paraméterek
4. Felhasználói élménye (UX)
5. SEO
6. Ügyfélszolgálat
A webáruház indítás kereskedelmi tevékenység, ezért adószámos magánszemély nem nyithat webshopot. Fontos, hogy vagy egyéni vállalkozó legyél, vagy céges formában (Kkt., Bt., Rt., Kft.) működtesd a webshopot.
Engedély és szakképesítés alapesetben nem kell webshop indításakor. Speciális termék esetén azonban külön szakhatósági engedélyre van szükség. Erről érdemes szakemberrel konzultálni.
Ha webáruházat indítasz, működési engedélyre nincs szükséged, viszont be kell jelentened a székhely szerint illetékes önkormányzat jegyzőjénél.
A bejelentést a “Kereskedelmi tevékenység bejelentése” elnevezésű nyomtatvánnyal teheted meg. A bejelentést követő 10 napon belül a jegyző határozatot hoz és nyilvántartási számot ad ki.
Nem kötelező sem fizikai üzletet, sem vevőszolgálati helyiséget, sem irodát fenntartanod
Webshop üzemeltetéséhez fel kell venned a TEÁOR 4791 / ÖVTJ 479102 – „Csomagküldő, internetes tevékenységi kört. Ha a kereskedés kizárólag az interneten folyik, egyéb tevékenységi körre nincs szükség.
Amennyiben a webáruházunkban megrendelt terméket magunk csomagoljuk, azt be kell jelenteni a NAV-nak és környezetvédelmi termékdíjat kell fizetnünk.
A környezetvédelmi termékdíj vonatkozik a szórólapokra, reklámkiadványokra és az irodai papírra is.
Akkor is köteles vagy termékdíjat fizetni, ha olyan nagy környezetterhelést jelentő termékeket árulsz. Mint pl. elektronikai berendezéseket vagy épp akkumulátort, autógumit.
Mindenképp tájékozódj a fizetendő díjról, annak elmulasztása ugyanis komoly pénzbüntetést von maga után.
Amennyiben a webáruházadban adatot kezelsz, be kell jelentened a NAV-nak, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH).
Nem válsz adatkezelővé, ha…
Adatkezelővé akkor válsz, ha…
Amennyiben adatkezelővé válsz, nyilvántartási számot kell kérned.
A marketing céllal folytatott adatgyűjtés és kezelés során, valamint a vásárlói adatok kezelésekor be kell tartani a GDPR uniós előírásait.
A webshopban fel kell tüntetni azokat az adatokat, melyekkel beazonosítható az áruház üzemeltetője. Emellett meg kell jeleníteni az ügyfélszolgálati elérhetőségeit.
Minden esetben fontos tájékoztatni vásárlóidat:
A webáruházban fel kell tüntetni az alábbiakat:
Miután megvan a legjobb webáruház platformod, feltöltötted a termékeket, megszerezted a szükséges engedélyeket, indulhat a buli! Azaz a munka, munka, munka.
A ’Hogyan szerezzek vásárlót a webáruházamba’ kérdés nem csak a kezdeti lépésekkor, hanem folyamatosan felmerül majd.
1. Hirdess!
Arról már korábban beszéltünk, hogy önmagában a jó termék és a szép webáruház még nem elég. Fontos, hogy a célközönséged minél inkább megismerje webshopodat, kapjon egy életérést és szívesen böngésszen termékeid között.
Így már kezdő bolt tulajdonosként is fontos, hogy legyen hirdetésre elkülönített pénzed.
Ahhoz, hogy a hirdetésed sikeres legyen és hamar visszahozza a befektetett költséget, alaposan meg kell ismerned a célcsoportodat. Tudnod kell, hogy mit szeret, hol vásárol, mire költ szívesen.
2. Küldj hírlevelet!
A hírlevél az egyik legjobb eszköz a vásárló szerzésre és megtartásra. Így tudod legközvetlenebb módon elérni vevőidet. Törekedj rá, hogy legyél egyedi. A hírlevelek ne csak az eladásról szóljanak. Bemutathatod a termékeidet, értesítheted a vásárlókat az akciókról, de ne kizárólag erre fókuszálj. Tekints ezt egy olyan felületnek, melyen keresztül még jobban megismerhetnek és ahol te is segítheted őket tippekkel, tanácsokkal.
3. Legyél aktív a közösségi médiában!
A közösségi média elsősorban a szórakozásról szól. Itt nincs helye termékképeknek, unalmas termékleírásoknak. Törekedj arra, hogy közvetlen kommunikáció alakuljon ki a látogatókkal. Legyél interaktív. Mutasd be webshopodat kicsit más megközelítésben, engedj betekintést webshopod mindennapjaiba a vásárlóknak.
4. Tartalommarketing
Bírd rá a vevőt a vásárlásra úgy, hogy ő maga se tudja, hogy te vetted rá. Vagyis érezze a vágyat, hogy a vásárlód legyen anélkül, hogy bármilyen terméket közvetlenül ajánlottál volna. Egyre inkább ez a nyerő stratégia, hiszen az emberek kezdenek immunissá válni a közvetlen eladásra.
5. SEO
A keresőoptimalizálás kulcsfontosságú egy sikeres webáruház felépítésében. Úgy kialakítani a webshopodat, termékleírásaidat, hogy azok tartalma könnyen találkozzanak a vásárlóid igényeivel.
Nem elég megszerezned a vásárlót, de le is kell nyűgöznöd. És ehhez önmagában megint csak nem elég, ha jó a terméked.
A felhasználóbarát rendelési felület, a megrendeléssel kapcsolatos pontos visszaigazolás, a gyors szállítás mind olyan tényezők, melyek nyomot hagynak a vevőkben. Ugyanígy a csomagélmény is! Vagyis az az érzés, amelyet a vásárló akkor él át, amikor kézhez veszi a csomagot.
A termékek kicsomagolása sokaknál egy külön rituálé. De a csomagélmény fokozásával az átlagos fogyasztók számára is elnyújthatod a szerzés, a birtoklás tudatosulásának örömét. Ennek köszönhetően a cégedtől való rendelést jó döntésként élik majd meg és márkádnak is nagyobb értéket tulajdonítanak.
Az Apple például olyan gyertyákat árul, amelynek illata megegyezik az új termék dobozának illatával, így a vásárlóik utólag is felidézhetik azt. Számos olyan cég is akad, akik a látványos elemekben bíznak.
Csomagolás
A vonzó külső sohasem elhanyagolható, még akkor sem, ha nem ez a legfontosabb termékelőnyöd. Vásárlód ez alapján szerzi majd az első benyomást a termékről, így már itt sokat tehetsz bizalmának elnyeréséért. Ha a csomagoláson megjeleníted céged logóját vagy egyéb arculati elemeit, akkor rögtön tudni fogják, hogy kitől érkezett a csomag.
A csomag díszítése
Szeretnéd vállalkozásod valamely erősségét (fiatalos lendület, megbízhatóság, precizitás stb.) hangsúlyozni? Akkor használj ezt kifejező szalagot vagy címkét a csomagoláson.
Kísérőlevél
Ez egy olyan apró figyelmesség, amely az exkluzivitás érzetét kelti majd vásárlódban. Megköszönheted a vásárlást is egy rövid üzenetben, hasznos tanácsokkal tudatosíthatod terméked előnyeit. Egy jól eltalált üzenettel csökkentheted a vásárlástól való elállások számát.
Látványos számla
Mutasd meg vállalkozásod egyéniségét és profizmusát azzal, hogy színes és igényes számlát állítasz ki. A Billingónál saját logóddal ellátott, formabontó sablonok között válogathatsz. A dizájnos sablonok segíthetnek vállalkozásod márkájának erősítésében.
Apró ajándék
Lepd meg vásárlódat valami olyasmivel, amire nem számít, de kifejezetten hasznos számára. Egy új kávéfőző esetén ez lehet egy ötletes füzet a legfinomabb kávékról. Hiszen amikor kinyitja a csomagot, akkor először az jut majd eszébe, milyen finomságokat fog elkészíteni. Ezekkel az ajándékokkal az érzékszerveit célozd meg, így már a kibontáskor biztos benne, hogy jól járt a termékkel.
Kupon
Az ajándékkal természetesen megcélozhatod határozottan az újravásárlást is. Ajándékozz olyan kupont, amely nem százalékos árengedményt ígér, hanem egy bizonyos összeg szerepel rajta. A vásárlók könnyebben lemondanak ugyanis egy jövőbeli lehetséges megtakarításról, mint arról a pénzösszegről, amit máris magukénak tudhatnak. Úgy érzik, hogy elveszik, ha nem használják fel a kupont.
Kíváncsi vagy, hogy nevelhetsz még visszatérő vásárlókat? >>
1. A webáruház termékeihez a tulajdonos érzelmileg kötődik. Vagy olyan problémára kínál megoldást, mellyel ő maga is szembesült a saját életében.
2. Saját erőből, szorgalmasan, szívósan építik fel e-kereskedelmi szolgáltatásukat, általában bérelt webáruház-motorral.
3. Felkutatják a célcsoportjukat és lelkiismeretesen, alaposan kommunikálnak ügyfeleikkel.
4. Néhány hétig, rosszabb esetben pár hónapig is, brutálisan sokat dolgoznak az első készlet feltöltésével és az induló marketingstratégia végrehajtásával.
A siker pedig nem más, mint az egyre növekvő vásárló szám és ezzel együtt a teendők növekedése is.
Egyre nagyobb az árukészlet, melyet raktározni kell, egyre több a kézbesítendő csomag, több számlát kell kiállítani stb. Egyre több tehát elvégzendő feladat. És ezzel együtt a nyomás.
A megoldás, a fulfillment. Vagyis a kiszervezett webáruház logisztika.
A logisztika egy nagyon erőforrás igényes terület, amely magában foglalja a termékek raktározását, összekészítését, csomagolását, számlázását és kiszállítását.
Ha a gyors növekedés vagy a külföldi piacokra való terjeszkedés miatt már nem tudjuk házon belül megoldani, érdemes logisztikai szolgáltatónak kiszervezni.
A fulfillment cégek előnyei:
Tudj meg még többet, hogy hogyan segíti a kiszervezett logisztika webáruházad mindennapjait >>
Brutál hatékony webáruházra vágysz? Webshippy integráció a Billingónál >>
Webáruház tulajdonosként igazán örömteli, amikor a rengeteg befektetett munka után a megrendelések elkezdenek özönleni. Ehhez azonban rengeteg számlát kell megírnod, ami egyre több időt vesz majd el a többi feladat rovására.
De nem kell, hogy így legyen! Kiváló automatizmusok léteznek, melyek leveszik a tervet a válladról.
Webáruházadat például egy API segítségével összekötheted a Billingo online számlázóval és automatizálhatod nem csak a számlázást, de az adóhatósági adatszolgáltatást is?
Az API összekötéssel mikor megrendelés érkezik, a rendszer az információkat átküldi a Billingóba. Ezután automatikusan kiállítja a számlát. Sőt, ha az ügyfél az e-mail címét is megadja, akkor még nyomtatnod sem kell, hiszen a Billingo elküldi helyetted a számlát.
Így:
Automatizáld és tedd villámgyorssá, kényelmessé webáruházad számlázását >>
Nincs még Billingo fiókod?
Regisztrálj és automatizáld webshopod számlázását!
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...