A szerencsés vállalkozó, akinek a termékei eladják magukat az utcán - vajon tényleg Fortunának van ehhez köze, vagy Séllei Lilla önmagába vetett hitére is szükség volt, hogy márkája, az LSB sikeres legyen? Lilla a saját és környezete szükségleteiből merítve alkotja meg egyedi darabjait, amelyek divatosak és praktikusak egyszerre, ma pedig már egy egész közösség épült úgy a táskák köré, hogy gyakorlatilag nem költöttek marketingre. A vállalkozást szeretetből csinálja, mindig hagy időt a gyermekeire és önmagára, így születik rengeteg, megvalósításra váró ötlet. Séllei Lillával beszélgettünk sikerének titkáról.
A Lilla Sellei Bags brandnév idén már 16 éves. Még főiskolára jártam (könnyűipari mérnökként végeztem), amikor elindítottam az általam készített táskákat bemutató weboldalt 2007-ben. Ez a márka abszolút egy szerelem projektből nőtte ki magát, már általános felső tagozatában én varrtam a barátnőim táskáját, aztán minden szépen lassan, organikusan alakult, és vált olyanná, ahogyan a legtöbben most ismerik.
A jelenlegi termékpaletta 2016 környékén kezdett körvonalazódni, amikor a második gyerekemet, a kislányomat hordoztam. Nem találtam nekem tetsző, stílusos, szép és praktikus horodzós övtáskát. A történethez hozzátartozik, hogy mindig is nagyon érdekelt a divat, a nagyobbik gyerekem születése, 2012 előtt divatszerkesztőként dolgoztam, utána pedig egy ideig szabadúsztam, így a hordozással kapcsolatos kiegészítőket is ebből az irányból közelítettem meg.
Szerettem volna, ha valami nemcsak megkönnyíti az anyai mindennapjaimat, a hordozást, de még szép és stílusos is. A hordozós közösségekben gyorsan megszerették és elkezdték keresni a táskáimat. Ma már kapható válltáska, koktéltáska vagy éppen ovis hátizsák, hogy csak párat említsek. A softshell táskánk egy nagyobb esőben sem ázik át, emellett mosógépben mosható, könnyen tisztítható, strapabíró, hosszú ideig használhatjuk, ugyanakkor egy nagyon könnyű anyag, így a táska önsúlya kicsi.
A márkát sokan jó régről ismerik, a legtöbben talán azért, mert mikor 2016-ban a hordozós piacon igazán egyedülálló volt. Most biztosan sokkal nehezebb lenne a piacra lépni, sokkal több a táskabrand, nagyobb a verseny.
Lehet egy marketinges most a haját tépi, de én körülbelül három éve egy forintot nem költöttem fizetett reklámra semmiféle közösségi felületen és máshol sem. Büszke vagyok arra, hogy az én táskáim eladják magukat a játszótéren vagy a belvárosban sétálva. Az anyukák látják egymás hátán, és aztán ők is akarnak egyet - rengeteg vásárlói levél kezdődik így.
Van egy VIP csoportunk, ott szoktuk viccelni, hogy ez már-már egy szekta: LSB táskás ismeretlen anyukák mosolyognak össze az utcán vagy köszönnek rá a másikra, van, aki így szerzett új, anyuka legjobb barátnőt magának. Olyan ez, mint egy titkos anyuka klub: te is tudod, én is tudom.
Természetesen a kollekciók tervezését. Évenként két szezonális kollekcióval rukkolunk elő, azért fogalmazok többes számban, mert a férjem mindenben segít, támogat, kiveszi a részét. Nagyon szeretem azt a folyamatot, amikor egy általam kitalált hangulat, színvilág, életérzés mintává válik, abból táska születik, és elkészül a fotós és a videós anyag, ami az egész varázslatra felteszi a koronát.
Engem boldoggá tesz a táskatervezés, ez egy mánia, ami a gondolataim nagyon nagy részét kitölti. Ez persze már önmagában is elég lenne, de az, hogy látom a vásárlóimat, nőket és anyákat mennyire boldoggá tesznek a darabjaim, hogy mennyire hálásak, amiért divatot csempészek a mindennapjaikba, és még meg is könnyítem azokat a praktikus tervezéssel, az az igazi öröm és motiváció.
Én sikerként élem meg, hogy azt csinálhatom, ami a szenvedélyem, hogy abból élhetek, amit igazán szeretek. De az is siker, hogy megteremtettem magamnak egy olyan rugalmas munkaidőt, amiben a gyereknevelést és a velük kapcsolatos teendőket én személy szerint jobban be tudom illeszteni, mint azt egy nyolcórás munka esetében tudnám. A velük tölthető idő a siker igazi jutalma. De természetesen siker az is, amikor a vásárlók csak azért írnak, hogy megköszönjék a táskát, és elmondják, mennyire boldogok vele. Siker az is, amikor a Pici Piacra csak azért jön ki valaki, hogy “megsimogassa” a táskákat és találkozzon velem. Vagy amikor ismeretlenül leszólítanak az utcán, hogy hadd nézzék már meg a táskámat, mert már ők is akartak rendelni a Lillától, de élőben még nem láttak, és így nem mertek… - ilyenkor általában olyan zavarban vagyok, hogy nem mondom el, hogy én vagyok a Lilla, hanem csak készségesen hagyom, nézzék meg az éppen a vállamon lógó táskát.
Szeretek hazai tervezőktől vásárolni, most például nagy Mari fan lettem, már több pulcsim és fitness cuccom is van tőle. De szívesen utazom külföldre is. Sokszor, amikor egy hajtós időszak végén vagyunk, böngészem a repjegyeket, és hirtelen felindulásból veszek bárhova, ahova olcsó. Évközben legtöbbször a férjemmel kettesben utazunk, az igazi kaland és kikapcsolódás, és nem utolsó sorban lehet két mondatnál többet beszélgetni úgy, hogy egyik gyerek sem vág a szavunkba. Ezekről az utakról általában sok-sok új ötlettel térek haza, amiből rövid időn belül táska vagy új minta lesz.
Hiba csúszhat itt-ott a rendszerbe, hibázni emberi dolog. Én erről teljesen nyíltan kommunikálok a vásárlóimmal, legyen szó varrodai bakiról, vagy hogy én szajkó mintás táska helyett fecskéset küldök a csomagban (ez többször előfordult már). Ilyenkor én minél gyorsabban, a vevőnek minél kevesebb kellemetlenséggel próbálom korrigálni a hibát, és általában mindig mindenki nagyon megértő és elégedett a végén.
A vállalkozással kapcsolatos hibák kiküszöbölésére én egyébként a mérnöki, nagyon szabálykövető és szigorú énemet hívom elő: mindenre van legalább egy excel táblázatom, és rengeteg listát használok, van noteszem és naptáram is - a mindennapok csak így működhetnek.
Elég klisés, de mégis igaz, esetemben biztosan, hogy amikor gyereke születik az embernek, akkor megváltoznak a prioritások, és megváltozik maga az ember is. A brand ugyan 16 éve indult, a fiam idén nyáron lesz 11 éves, mégis azt gondolom, ha nem leszek anyuka, nem lett volna soha ilyen sikeres a táskamárkám, és soha nem is hittem volna se benne, se magamban ennyire.
Korábban a családban volt tapasztalat egy másik számlázóval, és nem volt teljes az elégedettség, így én abban biztos voltam, hogy másik szolgáltatót fogok keresni a vállalkozásomnak. A Billingo egyébként a fiatalos stílusával fogott meg, már a design alapján innovatívnak tűnt, ezért próbáltam ki, és mivel nem csalódtam, így nálatok is “ragadtam”.
Már 10 éve részese a magyar vállalkozások életének a Billingo online számlázó, ami most ünnepli megalapításának 10. évfordulóját. A cég elsősorban a mikro-, kis...
A Joint Venture Szövetség immár harmadik alkalommal rendezte meg a Companies for the Future Award gálát, ahol idén Besztró Szabolcs, a Billingo Operatív és Stra...
A magyar vállalkozások többsége szerint az MI időt és energiát spórol a cégeknek. A mesterséges intelligencia üzleti célú használatára már Magyarországon is ...
Itt a nagy leleplezés: a Billingo háza táján óriási fejlesztések folynak a háttérben, amely nemcsak a számlázást helyezi új alapokra. Vezérigazgatónk, Sárospata...
Gőzerővel dolgozunk azon, hogy az átalányadózók év végi hajrája könnyebb legyen. Az utolsó negyedév sosem egyszerű egy vállalkozónak, de mi igyekeztünk azzá ten...
Óriási szükség van arra, hogy a vállalkozások előre tervezzenek, gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a változásokra. A marketing területére különösen igaz e...