A koronavírus miatt kialakult helyzet nem csak a kis- és középvállalkozásokat, de a nagyvállalatokat is eddig szokatlan helyzet elé állítja. A krízis egy olyan helyzetet teremt, amikor óriási szükség van a cégvezetők proaktivitására, olyan megoldások kidolgozására, amelyek egyrészt biztosítják a munkavállalók egyben tartását, másrészt a cég zavartalan működését. A legtöbb esetben a megoldás, a home office. De hogyan tudod biztosítani a hatékonyságot és motiváltságot a bizonytalanság kellős közepén?
Összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, hogy miként teremthetsz napi rutint a virtuális térben.
Vezetőként erősítsd azt a veled dolgozókban, hogy jelen vagy, kézben tartod a dolgokat és bármikor bizalommal fordulhatnak hozzád. Minden nap jelölj ki egy időpontot, amikor online megbeszélést tartotok, és ahol bárki felteheti felmerülő kérdéseit.
Ezen a meetingen kérd meg, hogy mindenki kamerával vegyen részt, így ha személyesen nem is, legalább virtuálisan megmarad a napi szintű kapcsolat.
Legyen a virtuális meeting mindig ugyanabban az időben. Ez egyrészt kiszámíthatóvá teszi a napi munkarendet, másrészt egyfajta rituálévá is válik. A káosz idején, amikor az emberek tele vannak aggodalommal, stresszel, szorongással, a rituálék pozitív hatásúak tudnak lenni.
Most minden eddiginél nagyobb szükség van a közös célok eléréséhez a csapat összekovácsolására. Ezt pedig úgy tudod elérni, ha nem az elérhetetlen főnököt látják benned, hanem az embert. Beszélhetsz a saját érzéseidről, melyeket ebben az extrém helyzetben tapasztalsz. Szánj arra időt, hogy mindenkit meghallgass, ezáltal sokkal nagyobb biztonságot élnek meg munkavállalóid, nem érzik úgy, hogy a fejük felett hozol döntéseket.
Fontos, hogy naprakész információkat ossz meg a veled együtt dolgozókkal. Mondd el őszintén, hogy hogyan érinti a céget a kialakult helyzet, mi lesz a kitűzött célokkal és milyen megoldási javaslatok születtek. Hogyan lehet a legtöbbet kihozni a krízisből. Ez segít abban, hogy csapatod naprakész legyen és valóban közösen vigyétek egy irányba a cég hajóját.
Fontos, hogy ne a problémán, hanem a megoldáson legyen a fókusz.
Még több vállalkozással, számlázással kapcsolatos érdekességért kattints ide >>
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...