A koronavírus miatt kialakult helyzet nem csak a kis- és középvállalkozásokat, de a nagyvállalatokat is eddig szokatlan helyzet elé állítja. A krízis egy olyan helyzetet teremt, amikor óriási szükség van a cégvezetők proaktivitására, olyan megoldások kidolgozására, amelyek egyrészt biztosítják a munkavállalók egyben tartását, másrészt a cég zavartalan működését. A legtöbb esetben a megoldás, a home office. De hogyan tudod biztosítani a hatékonyságot és motiváltságot a bizonytalanság kellős közepén?
Összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, hogy miként teremthetsz napi rutint a virtuális térben.
Vezetőként erősítsd azt a veled dolgozókban, hogy jelen vagy, kézben tartod a dolgokat és bármikor bizalommal fordulhatnak hozzád. Minden nap jelölj ki egy időpontot, amikor online megbeszélést tartotok, és ahol bárki felteheti felmerülő kérdéseit.
Ezen a meetingen kérd meg, hogy mindenki kamerával vegyen részt, így ha személyesen nem is, legalább virtuálisan megmarad a napi szintű kapcsolat.
Legyen a virtuális meeting mindig ugyanabban az időben. Ez egyrészt kiszámíthatóvá teszi a napi munkarendet, másrészt egyfajta rituálévá is válik. A káosz idején, amikor az emberek tele vannak aggodalommal, stresszel, szorongással, a rituálék pozitív hatásúak tudnak lenni.
Most minden eddiginél nagyobb szükség van a közös célok eléréséhez a csapat összekovácsolására. Ezt pedig úgy tudod elérni, ha nem az elérhetetlen főnököt látják benned, hanem az embert. Beszélhetsz a saját érzéseidről, melyeket ebben az extrém helyzetben tapasztalsz. Szánj arra időt, hogy mindenkit meghallgass, ezáltal sokkal nagyobb biztonságot élnek meg munkavállalóid, nem érzik úgy, hogy a fejük felett hozol döntéseket.
Fontos, hogy naprakész információkat ossz meg a veled együtt dolgozókkal. Mondd el őszintén, hogy hogyan érinti a céget a kialakult helyzet, mi lesz a kitűzött célokkal és milyen megoldási javaslatok születtek. Hogyan lehet a legtöbbet kihozni a krízisből. Ez segít abban, hogy csapatod naprakész legyen és valóban közösen vigyétek egy irányba a cég hajóját.
Fontos, hogy ne a problémán, hanem a megoldáson legyen a fókusz.
Még több vállalkozással, számlázással kapcsolatos érdekességért kattints ide >>
Folyamatosan emelkednek a céges banki költségek, melyek állandó nyomás alatt tartják a hazai kis- és középvállalkozásokat. A kérdés az, hogy hogyan lehet ezt cs...
Korábban cégautót fenntartani anyagilag kifejezetten kedvező volt a magánhasználat költségeihez képest. Ma már ez nem feltétlenül van így, ezért lehet, hogy saj...
A számlák kiállítása még csak a kezdete az üzleti folyamatoknak. Az igazi kérdés az, hogy a teljesítések után mikor és hogyan érkezik meg a pénz. A kintlévősége...
A KKV Technológia Plusz Hitelprogram 0%-os kamatozású hitellel segíti a vállalkozások technológiai fejlesztését és versenyképességük növelését. A kedvezményes h...
A vállalkozásod pénzügyei valószínűleg az elsődleges figyelmedet élvezik, de ettől még magánemberként is lehetnek olyan céljaid, amelyekhez a bank pénzére van s...
A megbízási szerződés az egyik leggyakrabban alkalmazott szerződéstípus, mert rugalmas jogviszonyt biztosít a feleknek, és akár olyan egyedi feladatok, pontosan...