Vállalkozóknak finoman szólva izgalmas időszak ez, így a gazdasági problémák közt sem árt résen lenni. Ha lehet, ne csak kapaszkodjunk a vállalkozásunkba, hanem irányítsuk higgadtan, hogy a nehézségek idején is növekedni tudjon. Erre hoztunk neked néhány ötletet.
A sikeres vállalkozás titkaiból korábban már megosztottunk veletek párat, amelyek alapján kétség sem fér hozzá, hogy az okosan végzett kemény munka hozza majd meg a gyümölcsét. Na, de mik azok a szabályok, amelyeket betartva még a válság ideje alatt sem kopik meg vállalkozásod fénye?
Érdemes kereteket szabni a nadrágszíj meghúzásakor, a folyamatosság elvét ne felejtsd el. Kis változás = nagy eredmény, így ne mostanra ütemezd a giga megszorításokat, a létszámleépítést meg pláne. Becsüld meg a munkaerőd!
A bérköltségen spórolj tehát utoljára. A low budget megoldások kiválasztásánál ügyelj rá, hogy a hatékony és minőségi cégmenedzsmentről ne mondj le a kevesebb kiadás reményében.
Haladhatsz kis lépésekben az energiatakarékos izzók cseréjétől a feszesebb költségvetésű csapatépítőkig. Ha hosszú távon gondolkodsz, a tartós cikkekbe invesztálj, hogy ritkábban kelljen őket cserélni. Itt-ott elég jó pályázatokat lehet kifogni, de ez attól is függ, milyen területen tevékenykedsz. Ha időt spórolnál a pályázatok mazsolázásával, használd Pályázatfigyelőnket, amely személyre szabottan neked listázza a számodra releváns tendereket.
A költségfaragásnak más dimenziói is vannak, például ha kedvezményesen vásárolhatsz alapanyagot, betárazol belőle, vagy akciósan veszel igénybe szolgáltatást.
A Billingónál mi több oldalról is támogatjuk a vállalkozókat, ezek közül az egyik, hogy az általad választott előfizetésedhez mi két hónapot ingyen hozzácsapunk, ha ajánlói rendszerünket használod.
Nem egy nagy ördöngősség. Semmi mást nem kell tenned, csak rendszerünkön belül egy gomb megnyomásával ajánlanod ismerőseidnek a Billingót. Ha meghívottjaid is előfizetnek, mindketten 2 hónapnyi előfizetési jóváírást kaptok, ami csomagtól függően több ezer forint megtakarítást is jelenthet.
Egyáltalán nem kell győzködnöd senkit: ha szereted a Billingót és azt szeretnéd, hogy vállalkozó ismerőseid is jól járjanak egyszerű de nagyszerű rendszerünkben, szólj nekik rólunk, és küldj meghívót!
Ha belépsz a fiókodba, az Ajánlói rendszeren belül a Meghívó küldésére kattintva már nyílegyenesen haladhatsz a cél felé. Írd be meghívottjaid e-mail címeit, és csak a nagy kék, Meghívó küldés gombra kell klikkelned és már ki is ment az ajánlásod, de az ajánló levél szöveget szerkesztheted is, ha szeretnéd.
A második lehetőség, hogy belépsz a fiókodba, és a bal oldali menüsor “Hogyan működik” menüpontjára klikkelve kapsz egy egyedi linket. Ezt kimásolva már mehet is a küldözgetés, mi pedig figyelni fogjuk, ki fizet elő a linkre kattintva. A meglévő előfizetésed minden újabb előfizető után még két hónappal meghosszabbítjuk.
Ha hat előfizetést generálsz, akkor az előfizetésed lejárta után 12 hónapig ingyen élvezheted a csomagod előnyeit.
Spórolok magamnak és ismerőseimnek is!
Ajánlom a Billingót!
A sziklaszilárd anyagi helyzet lenne a laborkörülmény, de egy gazdasági válság küszöbén valós veszély lehet a megingás. Mindig sokkal kedvezőbb helyzetben van az a vállalkozás, amelyik készpénzzel rendelkezik, legalábbis egy összegben tud fizetni, mondjuk az alapanyagért. Ha a beszállítód vagy ügyfeled látja, hogy a fizetéssel nincs gond, akkor a megbízhatósági ranglétrán bérelt helyed lesz.
Mindig legyen aranytartalékod, de ha szakad a kötél, persze hitelből sem megoldhatatlan a stabilitás. Az önerőd aránya legyen magas, és tökéletesen lásd át a hitelszerződésed. Amit pedig hajlamosak vagyunk elfelejteni: válság idején különösen fontos, hogy ha lehet, a törlesztőrészleted fixált legyen.
Nagyon unhatod már, hogy a csapból is ez a szó folyik, de hidd el, ennek oka van. Minden válságállóság alfája és omegája az automatizálás.
Általánosságban elmondható, hogy sokkal könnyebb lesz az életed, ha mondjuk az Insta posztjaidat időzíted és akkor is, ha az adminisztrációs folyamataid szinte önmaguktól mennek. Ha számlázásod automatikusan működik, és a könyvelőd foglalkozik a bevallásaiddal, te a szakmádban tevékenykedhesz. A mérhető rész pedig: tervezettebb munkával több időd marad bevételt termelni.
Tervezni válság idején nemcsak jó, hanem alapkövetelmény. Kalkulálj a folyamataidba krízishelyzeteket, hogy könnyen vedd az akadályokat, ha beüt a krach - készíthetsz egyszerre akár több tervet is. A vállalkozásod sokkal kiegyensúlyozottabbá válhat, ha a stratégiád egy rádszabott módon felépített lesz.
A marketingstratégiád legyen átgondolt, és hónapokra előre megírt forgatókönyv szerint dolgozz. A változatosság gyönyörködtet - ne csináld mindig ugyanazt, mert unalmas lesz. Jó, jó a rántott hús rizzsel, de ha minden nap azt ennéd, elég hamar végezné a menü a kukában. Képezd magad, delegáld a feladatokat a szakértőidnek, variáld a kínálatod, csiszold a szolgáltatásod. Haladj a trendekkel, de ne a versenytársaid koppintsd.
Minél nagyobb egy cég, annál inkább szeret elfeledkezni a válság- vagy kríziskommunikációról, pedig ha valami visszatetsző, az a sunnyogás. Ha épp bajban vagy, esetleg rossz termék került ki a kezeid közül, ha hibáztál, ha árat kell emelned, vagy valami kevésbé komfortos témát kell közölnöd, csapd fel az asszertív kommunikációs nagylexikont, és közöld a problémát az ügyfeleiddel. Akár egy hosszabb üzenetben, hírlevélben, akár kisebb részletekben megfogalmazott helyzetjelentésekkel. Ha nem vagy biztos magadban, bízd ezt is szakemberre, mert 1-1 rosszul megfogalmazott mondat bizony visszaüthet.
Válság idején is fontos a fokozott jelenlét ügyfeleid életében. Nem kell heti 1 hírlevél helyett 35-öt kiküldened, sőt, ez az a magatartás, amit kerülj el jó messzire! Ám a rendszeres, időzített (automatizált :)), értékadó informálás kulcsfontosságú.
A termékeid, szolgáltatásod mindig legyen szem előtt, te legyél az, aki elsőként ügyfeleid eszébe jutsz. Tudsz spórolni, de legyél ott a tudatukban, hogy amikor klikkelni kell, ne legyen kérdés: neked szavaznak-e bizalmat vagy sem.
Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...
A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...
Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...
Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...
Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...
Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...