Az e-kereskedelem az elektronikus kereskedelem rövidítése, de internetes kereskedelemként is szokták használni. Nem csak a fizikai termékek online adásvétele tartozik ebbe a kategóriába, hanem bármilyen internetes tranzakció, legyen az például online pénzmozgás.
Az internetes kereskedelem története 1994-re nyúlik vissza, amikor egy neves amerikai kereskedelmi platformon, a NetMarketen egy férfi eladott egy Sting CD-t.
Az e-kereskedelem hatalmas ütemben fejlődik világszerte. Ugyan Magyarországon kicsit később indult meg a fejlődése, ma már a magyar lakosság több, mint fele vásárolt online platfomon, és a fiatalok körében az internetes adás-vétel népszerűbb, mint a hagyományos kereskedelem.
A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2019-ben elérte a 781 milliárd forintot. Előrejelzések szerint a hazai e-kereskedelem forgalma 2024-re meghaladhatja akár az 1700 milliárd forintot is.
Az elektronikus kereskedelemnek négy típusa van aszerint, hogy a tranzakciók kik között történnek: