Mi az az EGYKE?
Az Egységes Képviseleti Adatlapon azt jelenthetjük be, hogy az állami adó- és vámhatósági ügyeket képviselő útján kívánjuk intézni.
Ezzel az állandó meghatalmazottak, megbízottak, törvényes képviselők bejelentési kötelezettségeivel járó adminisztrációs terhek is jelentősen csökkennek. A korábbiakhoz képest most elegendő ugyanis egy lapot benyújtani valamennyi képviseleti jogosultság és annak változásának vagy megszűnésének bejelentésére.
Az elektronikus kapcsolattartás általánossá válása miatt a korábbi EGYKE nyomtatvány 2019-ben megújult.
Milyen bejelentésekre szolgált az EGYKE?
-
a törvényes képviselő valamennyi adó- és vámügy intézésére vonatkozó jogosultságának bejelentése
- a szervezeti képviselő adó- és vámügyek intézésére vonatkozó jogosultságának bejelentése
- állandó meghatalmazás bejelentése az állami adó- és vámhatóság előtt intézhető ügyekben
- a telefonon intézhető adóügyekre vonatkozó állandó meghatalmazás bejelentése
- az állami adó- és vámhatóság előtt intézhető valamennyi ügytípusban teljes körű, állandó meghatalmazáson alapuló képviseleti jogosultság bejelentése
Milyen ügycsoportokat tartalmaz az EGYKE?
- EGYKE – 1: állandó meghatalmazás valamennyi adóügy intézésére
- EGYKE – 2: adóügyi szolgáltatások, lekérdezések és egyéb űrlappal nem támogatott adóügyek
- EGYKE – 3: adóügyi űrlapok benyújtása
- EGYKE – 4: végrehajtási ügyek
- EGYKE – 5: vámszakmai ügyek
- EGYKE – 6: rendészeti ügyek
- EGYKE – 7: jövedéki ügyek
- EGYKE – 8: telefonon intézhető ügyek
Amennyiben az állandó meghatalmazást minden ügytípusra vonatkozóan kívánjuk megadni, elegendő az EGYKE - 1 főlapot kitölteni.