Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséhez regisztráció szükséges a NAV Online Számla rendszerében. Az „elsődleges felhasználó” az adózót regisztráló természetes személy. A regisztrációt mind a számlázó programot, mind a számlatömböt (kézi számlát) használóknak el kell végezniük.
Az „elsődleges felhasználónak” élő ügyfélkapus hozzáféréssel és a szükséges képviseleti joggal kell rendelkeznie az adott szervezethez/egyéni vállalkozóhoz.
Az „elsődleges felhasználó” a NAV Online Számla rendszerében teljes körű jogosultsággal rendelkezik. Ő határozza meg a „másodlagos felhasználó” és a „technikai felhasználó” jogosultságait.
Az „elsődleges felhasználó” egy felhasználónévvel több adózót is beregisztrálhat, míg a „másodlagos felhasználó” nevének rendszerszinten egyedinek kell lennie.
Az "elsődleges felhasználó" a web felületen teljes körű intézkedési joggal rendelkezik.
Az Online Számla regisztráció és Billingo összekötés lépéseiről szervezetek számára bővebben itt olvashatsz >>
Magánszemélyek Online Számla regisztrációjának és Billingo összekapcsolásának részleteiért kattints ide >>
1. A NAV Online számla felületén kattints a "Regisztráció" gombra.
2. Ügyfélkapu azonosítás
Az Ügyfélkapuba történő bejelentkezéshez a magánszemély felhasználónevének, valamint jelszavának megadása szükséges. A megadott adatok alapján az Ügyfélkapu megkísérli a felhasználó azonosítását.
3. Ügyfélregisztráció - adóazonosító jel megadása
Amennyiben az ügyfélkapus beazonosítás sikeres volt, a regisztrációt végző személy adóazonosító jelének megadását kéri a rendszer a viszontazonosítás érdekében. Ehhez az "Ellenőrzés" gombra kell kattintani.
Sikertelen viszontazonosítás esetén hibaüzenet jelenik meg. Ez esetben érdemes ellenőrizni, hogy az adószám helyesen lett-e megadva.
4. Felhasználónév ellenőrzése
A viszontazonosítás során azt vizsgálja a rendszer, hogy az előbb megadott azonosító adatokkal létezik-e már regisztrált felhasználó.
Amennyiben igen, lehetőség van arra, hogy a regisztrációt végző személy korábbi felhasználónevét használja. Ez akkor lehet célszerű, ha az elsődleges felhasználó több adózó nevében is jogosult eljárni, és azok regisztrációját is ő végezte.
Ez nem kötelező, lehet új felhasználónévvel is regisztrálni.
5. Részletes adatok megadása
Ha az adatszolgáltatásra kötelezett nem minősül gazdálkodó szervezetnek, hanem:
...akkor az „ügyféltípus” lenyíló paneljében az egyéni vállalkozót kell megadni. Ilyenkor az adószám mellett az adóazonosító jelet is fel kell tüntetni.
Ha a pontos címadatok technikailag nem megfelelő formátumban lettek megadva (pl. hiányzik az utcanév, házszám), regisztráció csak akkor folytatható, ha a hiányzó címadatok pótlásra kerülnek.
Sikeres regisztráció esetén automatikusan felugrik a „BEJELENTKEZÉS” képernyő.
A már regisztrált adózóhoz felvehető további elsődleges felhasználó is, amennyiben törvényes képviselő vagy állandó meghatalmazott.
Ennek lépései megegyeznek a regisztráció menetével.
Az "elsődleges felhasználók" azonos, teljes körű jogosultsággal rendelkeznek az Online Számla rendszerben.