Sikersztorik

Hogyan számláz egy összetett kreatív ügynökség?

Nézd meg a történetet (00:50)

A Modernityről - nagy vonalakban…

A Modernity Group egy csokor vállalkozás egybefogva. Az egyik ilyen a Modernity Marketing. Három fő tevékenységük van, weboldal- és applikáció fejlesztés, teljeskörű online-offline marketingszolgáltatások, és minden, ami vizuális megjelenítés, azaz grafika, fotó és videó.

Elmondanád nekünk, hogy mivel foglalkoztok? 

Nagyon színes ügyfélkörrel rendelkezünk, a legkisebb egyéni vállalkozóktól kezdve a nagy multikig, mindenki megtalálható a portfóliónkban. A legkeresettebb szolgáltatásaink a közösségimédia platformokra történő tartalomgyártás, illetve a weboldaltervezés. Mindkét szolgáltatás merőben más. A tartalomgyártásnál aprólékos stratégiát dolgozunk ki, vizuális megjelenítést alkotunk, havi akár 60 posztnyi képanyagot jelenítünk meg ügyfelenként. Kampányokat is gyakran tervezünk, amelyekhez kreatív szövegeket írunk. De egy weboldal elkészítése teljesen más feladatokkal jár, így oda az előző munkakörtől eltérő hard-és soft skillekkel rendelkező csapattagokra van szükségünk. Úgyhogy nem unatkozunk, de én nagyon szeretem, hogy ilyen színes a munkám.

Mi hívta életre az vállalkozást?

Még Los Angelesben laktam amikor elkezdtem tudatosan építeni egy-egy Instagram profilt, és nagyon hamar, pár hónap alatt, több ezres, majd tízezres követőbázist értem el, robotok nélkül. Ez 2014 körül volt. Akkoriban elkezdtem a saját fotós vállalkozásom Instagramját is építeni, miközben rengeteg üzenetet kaptam, de nem időpontot foglaltak, hanem a legtöbben arról érdeklődtek, hogy tudnék-e segíteni a vállalkozásuk fejlesztésében, online megjelenítésében. Én pedig örömmel segítettem, mert már akkor is imádtam csinálni, és soha nem gondoltam volna, hogy Instázással ennyire jól lehet keresni.
Majd hazaköltöztem 2017. decemberében, és egy karácsonyi vásáron láttam meg Magyar Béla – Citygraph rajzait, amelyekbe egyből szerelmes lettem, és felajánlottam neki, hogy segítem az online jelenlétét. Így Béla volt az első ügyfelem. Innentől kezdve egyik munka hozta a többi munkát. Így nőtte ki magát ez az egész.

Mi adja a szolgáltatásotok esszenciáját? Miben vagy más, mint egy átlag kreatív szakember?

Van látásom. Mindenki, aki vizuális megjelenítéssel foglalkozik, annak rendelkeznie kell egyfajta „látással”. Sajnos nem tudom, hogy erre mi a pontos szakszó, azonban a legkisebb eltérést is észreveszem. A kollégáimat az őrületbe tudom kergetni vele, amikor bevonalzóztatok egy szerintük középen lévő elemet egy grafikán belül, és kiderül, hogy tényleg két pixellel jobbra húzott. Egyszerűen ránézek egy képre, és látom, tudom, hogy rendben van-e, átadja-e azt az információt amiért készült? Ha nem, akkor tudom, hogy mit módosítsunk rajta. Látom, ha összhangban van és azt is, hogy ha nem.
Illetve egy startupper barátom egyszer így jellemzett: „A fejedben egy nagy rózsaszín vattacukorfelhő van, amibe ezer és egy féle dolgot beragasztasz és a megfelelő pillanatban összeilleszted a dolgokat.” És igaza van, mindent, még a legapróbb részleteket is, amit életem során látok a világból, oda elraktározom, és a megfelelő pillanatban a megfelelő helyre illesztem. Lehet az egy szín, íz, emlék, arc, érzés, tényleg mindent, és folyamatosan raktározok, és soha nem törlök. Talán kicsit fotografikus a memóriám, minden kimondott szóra emlékszem és vissza tudom játszani az emlékeket, mint egy filmet. A kreatív alkotásnál ebből építkezek, egyszerűen mindig van egy új ötletem. Az, hogy miben vagyok más, ezt nehéz meghatározni, mert nem szeretem egyes definíciók keretei közé zárni magam.
Talán, ha ki kellene emelnem valamit, az az ügyfélkezelés lenne. A szolgáltatásaink minden egyes részénél teljesen egyedi ügyfelekkel és ügyféligényekkel dolgozunk. Mindenki kiemeli, hogy mennyire rugalmasak és segítőkészek vagyunk. Ez azért van, mert minden ügyfél más és más. Van például egy színész ügyfél, aki általában a színház után hív a PR-ral kapcsolatos dolgokkal. Rendszerint hajnal 1 és 2 között beszélgetek vele. És ez teljesen normális, mert erre van igénye az ügyfélnek, így tudja a napirendjébe beilleszteni és nálunk ez nem jelent problémát, nem éreztetjük, hogy mi teszünk szívességet neki. Ha erre van igénye, akkor megkapja.

Akkor ez egy olyan együttműködés, ami mindenkinek jó

Igen, remélem. A legtöbb ügyfél azt hiszi, hogy bárki tud Facebookra posztolni, egészen addig, ameddig el nem kezdi ő maga csinálni. Multiknál és nagyobb KKV-knál van már erre dedikált ember, de legtöbbször se szaktudása, se kedve nincs csinálni, csak „ráakasztották”. Az ilyen megoldások soha nem a legeredményesebbek. Lehet, hogy konvergálnak valamennyire, de itt az a kérdés, hogy a legjobb eredményt hozza-e, amit az a szolgáltatás vagy termék hozhat? Lehet-e jobb? Lehet-e fejleszteni? Ezek a saját gyártású posztok mind szövegben, mind vizuális megjelenésben nagyon sok sebből szoktak vérezni, és a hirdetéskezelésről meg már ne is beszéljünk. Az első 3 hónap a próbaidő, és minden egyes esetben azt szokták mondani, hogy bárcsak előbb találkoztunk volna. Átlagosan 30%-kal tudjuk növelni az éves bevételt, de ez természetesen termék- és szolgáltatásfüggő. Mindenki válláról egy nagy követ veszünk le és bőven behozzuk nekik azt a pénzt, amit ők kifizetnek a szolgáltatásunkért, azonban nem dolgozunk bárkivel.

Miben mutatkoznak meg a Billingo előnyei a Modernity életében?

Imádjuk a Billingót, pont azért, mert 5 féle vállalkozás van a cégben.
Egy kreatív ügynökség, egy startup, egy esküvőszervező cég, egy papír-írószer webshop, egy alapítvány és egy CSR projekt, és maga a Modernity Group Kft, ami ezt a hat vállalkozást egyesíti. Emiatt külön kell számlázni mindig mindent. A Billingón belül több bankszámlát is hozzá tudok adni az egyes vállalkozásaimhoz, több céget fel tudok vinni, és egyszerűen kiválasztom azt, amiről számlázni szeretnék. Egy felületen belül mindenféle számlát ki tudok állítani.
A többféle számlatípus nagyon fontos nekünk, mert a legtöbb szerződésünknél van előlegszámla, ami ugye teljesen más besorolás, mint egy sima számla, és konkrétan egy kattintással ki tudom választani a számomra megfelelő számla típusát és már készen is vagyunk.
És ami még egy szuper dolog benne, hogy nem kell küszködnöm a könyvelőnek való elküldéssel, hanem adok neki jogosultságot, és akkor lép be, amikor éppen ideje van rá, nem kell rám órákat, napokat várnia.


Milyen feladatokra ad biztos megoldást a Billingo rendszere a Modernitynek?

A többféle számlatípus kezelésében, de ugyanez vonatkozik a díjbekérőre, mert például a weboldalbérlésünk egy havi előfizetéses szolgáltatás, amit díjbekérővel szoktunk számlázni.
Nagyon fontos még, hogy a kezelőfelület egyszerű és letisztult, könnyű a kezelhetősége. Ha elrontok valamit a számlán, 2 kattintással már javítottam is.
Sokat segít még a webshopunk összekapcsolásánál, a megfelelő kártyás fizetések gördülékennyé tételénél.

Felkészültél a számlázásod modernizálására?

Már vár a Billingo fiókod!

Billy
Oldal tetejére